Euskal ekonomiari buruzko euskarazko aldizkari bakarra

CAF-ek 60 milioi eurotik gorako kontratua berria sinatu du Ipar Irlandan

MAIALEN MUSATADI / 2020-05-05/ CAF konpainiak kontratu berria sinatu du Translink enpresarekin, Ipar Irlandako tren arloko operadore publikoarekin, 3000 serieko diesel motako trenen flota mantentzea helburu duen azken urteetako akordioa luzatzeko. Kontratu berria apirilean sartu da indarrean eta 60 milioi euro baino gehiagoko zenbatekoa du.

CAF Taldeak jakinarazi duenez, jarduera 2004an hasi zuen hasi zuen CAF Rail UK filialaren bidez egiten jarraituko du zerbitzuen prestazioa, eta 15 urteko iraupena izango du. Unitate horiek mantentzeko lanak Belfast hirian dauden tailerretan egingo dituzte. Zehatzago esanda, York Road-eko eta Adelaide-ko tailerretan, Irlandako operadorearen jabetzakoak direnetan, egingo dira.

Kontratu horren araberako mantentze-lana egingo zaien unitateek Ipar Irlandako trenbide-sare osoa estaltzen dute eta bertako linea nagusiak Belfast hiritik abiatzen direnak dira. Gero, beste hiri batzuekin lotzen ditu: Derry, Portadown eta Bangor, besteak beste.

Irlandako Errepublikan erabiltzen duten Continuous Automatic Warning System (CAWS) segurtasun-sistemarekin ekipatuta dauden trenak dira. Sistema horren bidez, trenak mugaz gaindiko euskarri berezia emateko ibilbide erabil daitezke.

Irlandako operadorearen bidaiari kopurua etengabe hazi da 2004. urtean 3000 seriea zerbitzuan jarri zutenetik (urtean, batez beste, % 10 igo da) eta, gaur egun, urtean 16.000.000 bidaiari inguruk erabiltzen dute. Horrenbestez, 15 urteko epean, igoera % 115 ingurukoa izan dela esan dezakegu.

Horrekin lotuta, aipatu beharrekoa da CAFen eta Translinken arteko harremana 2002an hasi zela. Urte hartan sinatu zuten operadore horrentzat unitateak hornitzeko lehen proiektua eta 2004an zerbitzuan sartu ziren 3000 serieko diesel motako 69 kotxe izan ziren. Une hartan hasi zen CAF, gainera, unitate haien mantentze-lana egiten. Gerora, 2009an, CAFek beste 60 kotxeren fabrikazioa biltzen zuen beste kontratu bat hitzartu zuen. Kasu hartan, 4000 seriekoak ziren eta 15 urtez haien mantentze-lana ere biltzen zuen kontratuak.

Gaur egun, CAF tarteko beste 56 kotxe fabrikatzen ari da. Aukera hori lehen aipatu dugun 2009ko kontratuan jasota zegoen eta duela urte eta erdi gauzatu zuen Translinkek. Hala, akordio berri honek azken urteotan bi enpresen artean egon den harreman estua baieztatu eta jarraipena eman dio, adierazi du enpresa gipuzkoarrak.

CAF Taldeak trenen mantentze-negozioa bultzatzearen aldeko apustu irmoa egiten jarraitzen du. Gaur egun, sail horrek 16 herrialdetan mantentze-lanetako 100 kontratu baino gehiago kudeatzen ditu eta 7.500 tren-ibilgailuren mantentze-lanaz arduratzen da. Horri guztiari aurre egiteko, 4.000 langile baino gehiago ditu.