Euskal ekonomiari buruzko euskarazko aldizkari bakarra

Ingeteamek propultsio hibrido-elektrikoko sistema bat sortu du Astilleros Zamakonak fabrikatuko duen arraste-ontzi ‘berdearentzat’

MAIALEN MUSATADI / 2020-05-05/ Danimarkako Gitte Henning enpresak Zamakona Shipyardi abenduan eskatutako arraste-ontzi berriak joan-etorrietan emisioak murrizteko propultsio-sistema bat izango du. Energia eraginkorrago bat sortzeko helburuarekin, Ingeteam euskal enpresa arduratuko da sistema hau sortzeaz. Sektore honetan, lan hau aurrerapauso bat da itsas industriaren elektrifikazioan eta ingurumen-parametroen hobekuntzan. 

Arrantza pelagikorako  (sardinak, txibiak, atuna edo antxoak, besteak beste) erabiliko den ontziak 87,6 metroko luzera izango du eta Zamakonak Santurtzin dituen ontzioletan eraikiko da, Salt Ship Designen diseinuarekin. Ingeteam energia elektrikoaren bihurketan espezializatuta dagoen teknologia-taldeak nabarmendu duenez, bere baitan sortutako sistemari esker ingurumena errespetatzen duen itsaso zabaleko arrantza egin ahal izango da, isurketak eta kontsumo elektrikoa murriztuz, energiaren ekoizpen eraginkorraren bidez. 

Zehazki, Ingeteametik zehaztu dutenez, “propultsio hibridoaren sistema osoaren ingeniaritza, hornidura, abiaraztea eta itsas probetaz” arduratuko dira. Ingeteamen lanen artean propultsio-sistema nagusi bat, energia sortzeko sistema bat, potentzia banatzeko beste sistema bat eta energia biltegiratzeko gela bat izango dira. Motorrak Indarren fabrikatuko dira, eta motor hauek  galera elektriko gutxiago, igorritako zarataren murrizketa eta energiaren erabileran eraginkortasun handiagoa izango dute. 

Karga handia denean, biltegiratze-sistemak energia iturria erraztuko du, eta karga hori txikiagoa denean,  berriz kargatzen ari diren sorgailuetan sobratzen den  energia xurgatuko du, eta arrainak arrastatzean ‘winchek’ sortzen duten energia aprobetxatuko du. Honek erregai-kontsumoa % 10ean murriztuko du.