Euskal ekonomiari buruzko euskarazko aldizkari bakarra

Tapia Sailburuak euskal ardoaren ekoizleekin batera egin du marka berriaren aurkezpena

“Basque Wine” markak euskal ardoa sustatuko du

ANDONI BEITIA /2020-06-08/ Eusko Jaurlaritzak eta Euskadiko mahastizaintzaren eta ardogintzaren sektoreak “Basque Wine” sustapen-marka sustatuko dute aste batzuetan, sustapen-kanpaina baten bidez. Marka hori tokiko ardoa sustatzeko sortu da, “Tokian-tokian eta nazioartean duen kokapena sendotuz”. Marka bertako mahatsaren% 85 gutxienez ekoizten duen edozein upategik erabili ahal izango du.

Ekimen hau koronabirusak sektorean duen eraginaren aurrean hartutako neurrien eta ekintzen parte da, eta Arantxa Tapia Ekonomiaren Garapen eta Azpiegituretako sailburuak eta Bittor Oroz Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Politikako sailburuordeak astelehen honetan Arabako Errioxako mahastizaintza eta ardogintza sektoreko ordezkarien aurrean zehaztu dute.

Zehazki, Tapia sailburua izan da Guardiako Kuadrillaren bileran, eta bertan izan dira Arabako Errioxako, Aireko, Araexeko, Dolareko, Errioxako Taldeko, Ardoaren Ibilbideko eta UAGA sindikatuko mahastizaintza eta ardogintza elkarteak.

Bileran, Covid19 krisi-egoerara egokitutako sustapen-plan batean zentratuko diren lankidetza-ildoak aztertu dira19, zirkulatzailea arintzeko neurriak, hala nola 50 milioi euroko finantza-tresna eta berrikuntzari laguntzeko bonuak.

“Basque Wine”

Sektoreari laguntzeko neurrien artean, “Basque Wine” marka berria dago. Eusko Jaurlaritzak eta Euskadiko mahastizaintzaren eta ardogintzaren sektoreak sustatzen dute marka hori, eta bertako ardoa sustatzeko sortu da, “Bertako eta nazioarteko posizionamendua sendotuz”. Marka bertako mahatsaren% 85 gutxienez ekoizten duen edozein upategik erabili ahal izango du.

Tapiaren Sailak azaldu duenez, irudi hori “aste batzuk barru” hasiko da promozio kanpaina batekin, eta hiru lurralde historikoetako Ostalaritza Elkarteak eta banaketa handiko enpresak batuko dira.

Euskadiko ostalaritzak eta banaketak Arabako Errioxako ardoak eta hiru jatorri-deituretako txakolinak (Araba, Bizkaia eta Getaria) identifikatuta izango dituzte establezimenduetan, “Basque Wine” irudi berriaren pean, kontsumitzaileek Euskadin egindako edariak identifikatu ahal izan ditzaten.

Ardoaren sektoreak “egoera zaila” bizi du, bai nazioarteko eskaria murriztu delako, bai Horeca kanala ia bi hilabete eta erdiz erabat gelditu delako. Egoera horren aurrean, Tapia sailburuak sektoreari jakinarazi dio “lankidetza areagotu eta unean uneko beharrei laguntzeko sektore-neurriak doitu” behar direla.
Arabako upeltegien egoera

Arabako upeltegien egoerari dagokionez, Ardoa- Basque Wine Officek egindako inkestan parte hartu dutenen% 97k adierazi dute 2020an galera ekonomiko handiak espero dituztela, eta urte amaierako emaitzen kontuan “batez besteko eragin negatiboa”% -40 eta% -45 artekoa dela.

Inkestaren arabera, salmenten murrizketa% 45 eta% 50 artekoa izango da. Inkestatutako gehienak EAEko eta Estatuko merkatuetako salmentak% 60-65 jaitsiko diren eta esportazioak% 45 inguru murriztuko diren beldur dira. Horeca kanalean, “Sektorearentzat oso garrantzitsua”,% 55 eta% 60 artean jaitsi daitezke.

50 milioiko finantza-laguntza

Eusko Jaurlaritzak, Finantzen Euskal Institutuarekin lankidetzan, 50 milioi euroko zirkulatzaile-linea berria prestatu du.

Zehazki, zazpi urterako kredituak izango dira, baldintza onuragarrietan, hiru urteko gabealdiarekin (3 + 4) eta euribor +% 1eko gabealdiarekin. Eragiketa bakoitzeko maileguaren muga 200.000 eurokoa izango da. Helburua da Euskadiko edarien ekoizpen-kate osoa mantentzea, Euskadiko mahats-ardoa ekoiztea erraztuz.

Bestalde, merkaturatze-bide berriak ere lantzen dira, hala nola Ardoa Lurraldeko Ataria, Euskadiko upeltegi guztietarako merkaturatze-ataria baita.

Eusko Jaurlaritzak, hazi Fundazioaren bidez, web-atari honetan sartuko diren upategien presentzia eta posizionamendu digitala lagunduko du, produktuak merkaturatu ahal izateko.

Horrez gain, berrikuntza komertziala bultzatzeko bonoak ere aurreikusten dira, 700.000 euroko ekimena, 3.000 eta 5.000 euroko laguntzak aurreikusten dituena, upategiaren tamainaren arabera.

Era berean, Ardoa-Basque Wine Officek sektorearen eraldaketa digitala bultzatuko du, kudeaketaren eta salmentaren eremuetatik hasita, banaka eta enpresen arteko lankidetza eta partzuergoak sortzea babestuz, edo online salmenta propioa, taldekatua edo plataformetan egitea sustatuz.

Beste alde batetik, hazi Fundazioak edariak sustatzeko plana berrikusi eta eguneratu du, eta kobidak eragindako krisiaren testuingurura egokitu du19.

Tokiko eta nazioarteko merkatuan komunikazio- eta sustapen-ekintzetarako programa bat ere aurreikusi da, merkaturatzeko kanal eta moduetan bereizketa eta berrikuntza sustatzeko, 3 milioi eurokoa.

Azkenik, upategientzako laguntzak aurreikusten dira, banaketa-kanalen eta Horecaren bidez tokiko eta nazioarteko merkatuetan sustapen-ekintzak egiteko, bai eta tokiko zein nazioarteko azoka sektorialetan sustatzekoak ere.