Pedro Sanchezen Gobernuak ziurtatu du auto elektrikoa garatzeko laguntzak “berehalakoak” direla, eta Gabonetan bertan eskuragarri egon daitezkeela. Euskal automobilgintzaren sektorea zain dago deialdi honen aurrean, Europako funtsetatik 3.000 milioi euro sartuko baititu. Jarduera oso errotuta dago Euskadin automobilgintzako osagaien industriaren bidez.

Raul Blanco Industria Ministerioko Industriako idazkari nagusiak atzo adierazi zuenez, ibilgailu elektrikoa berreskuratzeko eta ekonomikoki eraldatzeko proiektu estrategikoaren laguntzen deialdia “berehalakoa” izango da. “Korrika ari gara. Errealitate hurbila izatea nahi dugu. Gabonetako oparia izan badaiteke, ezin hobea izango litzateke “, adierazi zuen Blancok kazetarien aurrean, Bartzelonan automobilgintzaren sektoreari buruzko ekitaldi batean parte hartu ondoren.

Automobilgintzaren sektoreak asteak daramatza Espainiako Gobernuari Perteren tramitazioan azkartasun handiagoa eskatzen, eta aste honetan bertan Wayne Griffiths Seat eta Cuprako presidente exekutiboak Pedro Sanchezen Gobernua premiatu du martxan jartzeko prozesua azkartzeko, eta ohartarazi du atzerapen handiagoa “kritikoa” izango litzatekeela Volkswagen Taldeak aurreikusten dituen inbertsioetarako.

Auto elektrikoaren PERTEak, 3.000 milioikoa, Espainia mugikortasun elektrikoaren eta konektatuaren abangoardian kokatu nahi du, gaur egun Europako bigarren ibilgailu-fabrikatzaile gisa duen posizioa berretsiz eta automobilgintzaren sektorea elektromugikortasunerantz eraldatzea bultzatuz.

Seat eta Volkswagen taldeak protagonista dira, 2025etik aurrera 900.000 ibilgailu egiteko asmoa baitute Espainian, Martorell (Bartzelona) eta Iruñea artean.

Gainera, laguntzak bultzada izango dira automobilgintzaren euskal sektorearentzat, EAEko BPGaren % 20 inguru baita. Mercedes Vitoria fabrikatzaile nagusiaz gain, sektoreko euskal enpresen sareak (300 inguru) Estatuko automobilgintzako osagaien heren bat inguru fabrikatzen du.

Blancok atzo nabarmendu zuenez, proiektuak ekosistema oso bat garatu nahi du auto elektrikoak eta konektatuak egiteko, baterien fabrikazioa eta karga-puntuen bultzada barne. Perte-ak automozioaren sektoreko langileen lanbide-kualifikazioa indartzeko eta profil berrietara egokitzen direla bermatzeko neurriak hartuko ditu.

Egilea Andoni Beitia