Online jokoaren operadoreek beren jardueraren bidez lortzen dituzten marjinak estutzen dituzte, 2013tik izan duten mailarik baxuenera iritsi arte. Urte horretan hasi zen Joko Antolamenduko Zuzendaritza Nagusia (JGOJ) datuak biltzen. Hala erakusten dute duela gutxi argitaratu diren 2021eko hirugarren hiruhilekokoek; izan ere, pandemia hasi zenetik beheranzko joera dagoela baieztatzen dute, eta uztailetik irailera bitartean, beheranzko joerari eutsi zion, mailarik baxuenera iritsi arte.

Hilabete horietan, operadoreen eskuetan amaitu zuen erabiltzaileek jokatutako diruaren ehunekoa, behin sariak edo bonuak kenduta, gastatutako guztiaren % 2,9 izan zen, minimo historikoa. Aurreko hiruhilekoan marjina hori % 3,3koa izan zen, eta urtebete lehenago % 3,6koa. Aldagai honek sei hiruhilekotan jarraian beheranzko joera du, Covid-19ak eragindako osasun-krisiaren hasierarekin batera.

Ehuneko horiek online jokoaren sektorearen bilakaera neurtzen duten bi aldagai nagusiak zatitzetik sortzen dira. Alde batetik, gross gaming delakoak, edo joko-marjinak, enpresek jasotzen duten dirua operadoreak partaideei ordaindutako bonuak eta sariak kenduta, JAMen metodologiak azaltzen duen bezala.

Beste aldean jokatutako kopuruak daude, bezeroek online joko edo apusturen batera bideratzen dituzten zenbateko guztiak, eta horietan lortutako sariak ere sartzen dira.

Hirugarren hiruhilekoan, joko-marjina 182,7 milioikoa izan zen, 6.368,9 milioiko kopuru jokatuetarako, hau da, guztizkoaren % 2,9. Lehen kopurua aurreko hiruhilekokoa baino % 15 txikiagoa da, 2020ko aldi berean baino % 5 txikiagoa, eta 2019ko bigarren hiruhilekotik izandako txikiena da. Jokatutako kopuruak, aldiz, ordukoak baino % 40 handiagoak izan ziren, eta, gainera, inoiz ikusi diren handienak hirugarren hiruhileko baterako. Gehiago jokatu den arren, operadoreek jasotakoa proportzioan txikiagoa izan da.

Hori bi gertakarik baino ez dute azaltzen: jokalariek ondo asmatu izana eta irabaziak handitu izana; edo operadoreek bonuak eta promozioak igo izana.
Hirugarren hiruhilekoan, 43,2 milioira iritsi ziren, hau da, hirugarren hiruhileko batean erregistratutako kopuru handienera, 2020koa alde batera utzita, operadoreek konfinamendu-hilabeteetan egiteari utzi zioten inbertsioa metatu baitzuten. Orduan, kopurua 84,2 milioikoa izan zen.

Gogoratu behar da joan den udan kirol-lehiaketez beteta egon zela, batez ere Eurokopako azken fasea eta Tokioko JJ OO txapelketak. Aurten operadoreek 148 milioi euro baino gehiago bideratu dituzte bonuetara, inoiz ikusi den kopururik handiena.

Apustuetan jokatutakoa % 30 hazi da, baina marjina % 28 jaitsi da

Kirola. Apustuen segmentuak, historikoki online jokoko operadoreei tarte handiena sortu dienak, beherantz eraman ditu sektorearen marjinak teker hiruhilekoan. Bertan, jokatutako kopuruak 2.519,3 milioira iritsi ziren, aurreko urtean baino % 30 gehiago, Eurokopa eta Olinpiar Jokoekin batera. Aldiz, jokatzeko marjina 59,1 milioikoa baino ez zen izan, 2020ko udan baino % 28,6 gutxiago, orduan lehiaketa handiak bertan behera geratu baitziren. Hori % 2,34ko marjina eskasean gertatzen da, betiko txikiena. Bestalde, hirugarren hiruhilekoko emaitzak dira kirolean jokoaren publizitatea eta babesak arautzen dituen errege-dekretua indarrean sartu dela islatzen duten lehenak. Lehenengoak % 39 egin zuen behera aurreko hiruhilekoaren aldean, eta bigarrenek, % 79.

Egilea Andoni Beitia