Euskal erakundeen partzuergo bat nekazaritzako elikagaien sare digital batean lanean hasi da. Sare horrek, AgriDigi izenarekin, bide digitalak erabiliz zuzeneko salmenta bat egiteko aukera eman nahi die ekoizleei, eta, horrez gain, “Produktuen kalitate eta hurbiltasunaren bermea” eman nahi die, atzo Gaia Klusterrak jakinarazi zuenez.

Ildo horretan, proiektuaren helburu nagusien artean dago zuzeneko salmenta kanal digitalen bidez ematea, “Azalera handiekiko mendekotasuna murriztuz eta produktuak beste sektore batzuetara eta esportaziora zuzenean iristea erraztuz”.

Horrela, eskaintza-gune bat ere sortu nahi da (produktuen eskuragarritasun-datak eta kantitatea), baita eskari irekiak ere (ekoizleek edo ostalariek urteko edo aldizkako produktua aurreikustea).

Bestalde, “Produktuen kalitatearen eta hurbiltasunaren bermea” eman nahi da, produktuaren jatorriaren trazabilitatearekin, bio produktuen kontrolarekin edo nekazaritzan produktu fitosanitarioak erabiltzearekin, etiketak eta “konfiantzazko” zigiluak sortzearekin eta entregatzeko eta biltegiratzeko praktiken jarraipenarekin.

Urte eta erdi 18 hilabeteko iraupenarekin, Eusko Jaurlaritzak finantzatzen du proiektua, Hazitek programaren bidez, ikerketa- eta garapen-proiektuak sustatzeko diseinatutako I+G laguntza-programa bat, enpresa txiki eta ertainetan, enpresa handietan eta euskal enpresa-elkarteetan.

Aurreikusita dago proiektua datorren urteko abenduan amaitzea, eta Devol (trazabilitate-sistemen diseinuan eta garapenean eta kontsumo-marketinetan aditua den proiektuaren liderra), Purple Blob (IoT eta trazabilitatean blockchain teknologiaren bidez aditua den bazkide teknologikoa), Urola Kostako Mankomunitatea (nekazariekin solaskidea) eta Gaia Klusterra (proiektuaren ordezkari industriala) izango dira bertan.

Proiektuko kideek azaldu zutenez, “Sistemak oinarri izango duen teknologiak planteatutako helburu gehienak lortzea ahalbidetuko du (Low Code, IoT, Robotika eta hiperautomatizazioa)”. Elementu horiek guztiak cloud plataforma eta 5G teknologia baten pean egongo dira, “Sistema erresilienteagoa, hazkuntza errazekoa eta seguruagoa eraikiz”, azpimarratu zuten.

Gaia Klusterretik adierazi zutenez, digitalizazioa, nekazaritza, nekazaritzako elikagaien industria eta ingurumena uztartzen dituen ekimena da, eta “kontsumitzaile objektiboak zabaltzeko eta gertuko produktua kalitate-berme guztiekin bultzatzeko salmenta-bide osagarriak sortzea” ahalbidetuko du.

Ildo horretan, proiektuko kideek gogorarazi zuten online kontsumoa handitzea dela elikagaien eta edarien sektoreak aurre egin behar dien erronka nagusietako bat. “Ez bakarrik kontsumitzaileen eskaerak asetzeko, baizik eta horrek aurrekaririk gabeko hazkundea dakarrelako gastu energetikoan eta emisio kutsatzaileetan”, baloratu zuen.

Proiektuak, gainera, ekoizleei zein kontsumitzaileei balio erantsia emango dien atari bat finkatu nahi du, “Horren onura jasoko duten sektoreen artean trakzio handia sortuz”.

Arduradunek azpimarratu zutenez, sektorearen ezaugarriak eta “garrantzi estrategikoa” kontuan hartuta, baita “trakzio-efektua” sortzeko duen potentziala ere, berrikuntzan inbertitu behar da, elikagaien industria “datozen urteetan iritsiko diren erronkak gainditzeko gai izan dadin”.

Elikaduraren eta edarien sektorea Espainiako Estatuko BPGren % 11 da, elikadura-kateko jarduera guztiak kontuan hartuta, eta, Europar Batasunaren barruan, bosgarren indartsuena da negozio-zifraren balioari dagokionez ( % 8,7), Frantzia ( % 16,2), Alemania ( % 15,4), Italia ( % 12,0) eta Erresuma Batua ( % 10,7) herrialdeen atzetik soilik, klusterrak emandako datuen arabera.

Egilea Andoni Beitia