Adifek 38 milioi euro baino gehiago inbertituko ditu Jundizen Gasteizko plataforma logistiko intermodal berria eraikitzeko, Europako gainerako herrialdeekin salgaiak trukatzeko.

Trenbide-lineak eraikitzeaz eta ustiatzeaz arduratzen den enpresako Administrazio Kontseiluak bi kontratu lizitatzea onartu du plataforma hori eraikitzeko eta zabalera estandarreko trenbidez korridore atlantikoarekin lotzeko, 38,4 milioi euroko zenbatekoan.

Jundizko industrialdeko egungo terminala handitzeko eta erabat birmoldatzeko aurreikusitako faseen lehen fasea da proiektua. Pixkanaka, plataforma logistiko elkarreragile bihurtuko da, eta Espainiako lehenengoa, zabalera estandarrean Atlantikoko korridorera konektatuko dena.

Jundizko egungo terminala Gasteizko plataforma logistiko intermodal berri bihurtzeko kontratuek jarduera multzo bat hartzen dute, eta gauzatzeko epea 16 hilabetekoa da.

Zehazki, zabalera estandarreko zein zabalera konbentzionaleko edozein tren mota hartu ahal izateko, bide mistoaren zabalera txertatuko da, eta, beraz, hirugarren hari bat instalatuko da, harrera-bidalketarako bi bide eta zamalanetarako bi bide dituena, ondorengo faseetan terminaleko bide guztietara zabaltzeko.

Era berean, instalazio teknikoko bideak hirutik laura zabalduko dira. Gainera, elektrifikatu egingo dira eta 750 metro baino gehiago izango dituzte luzera horretako trenetara egokitzeko.

Zamalanetarako egungo modulu intermodala ere handitu eta berritu egingo da, portiko-garabiaren bidez ustiatu ahal izateko.

Administrazio-eraikin berri bat eraikiko da, egungoaz gain, eta terminaleko sarbideak optimizatuko dira haren funtzionamendua hobetzeko; aldi berean, plataformako segurtasun-instalazioak eta trenbide-komunikaziokoak berrituko dira, eta eraikin tekniko berri bat eraikiko da.

Next Generation funts europarrek finantzatuko dute Gasteizko plataforma intermodala eta logistikoa eraikitzeko proiektua eta atlantikoko korridorearekin zabalera estandarrean lotzeko proiektua.
Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioak eta Adifek azaldu dutenez, proiektu hau nodo logistiko eta intermodal estrategikoen sare baten garapenaren barruan kokatzen da, eta sare horren bidez erantzun nahi zaie egungo garraio-beharrei eta korridore horietan zabalera estandarra ezartzearen ondoriozko eskaria handitzeari.

Egilea Andoni Beitia