MAIALEN MUSATADI / 2020-01-21/ Euskotrenek Euskal Y-aren etorkizuneko tren-trazatuan zerbitzua emateko lehen urratsak eman ditu. Eusko Jaurlaritzaren mendeko tren-konpainiak Indra aholkularitza-enpresari esleitu zion abiadura handiko trenbideko material mugikorrari buruzko merkatu-azterketa bat egitea. Txosten horren bidez, 250 km/h-ko abiadura izan dezaketen konboiak erosteko agertokiak zehaztu nahi ditu, Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) hiriburuak – Bilbo, Donostia eta Gasteiz – konektatzeko. Gainera, Iruñera eta Baionara zabaltzeko aukera aztertzen ari da, Euskal Y-a eraikitzen eta martxan jartzen amaitu ondoren.

Euskal Autonomia Erkidegoari tren mugikortasun berria eman nahi dioten zerbitzuak dira, bai barnealdean, bai Iparraldearekin eta Nafarroarekin dituzten harremanetan. Azken horiek bideragarriak dira Europar Batasunak sustatzen dituen mugaz gaindiko konexioen aterkipean eta EAE, Nafarroako Foru Erkidegoa eta Ipar Euskal Herria Akitaniaren bidez integratuta dauden Euroeskualdearen esparruan.

Esleitutako lehiaketaren baldintza-agiriak azaltzen duenez, abiadura handiko ibilbidea amaitzeak “lehenaldi eta geroaldi bat ekarriko du trenbide-azpiegitura integratuei dagokienez, gaur egun ez baitago halakorik”, eta hori “pertsonen mugikortasunean” eta “trenbide-zerbitzuen prestazioan”.

Antonio Aiz Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuordearen hitzetan, “Trenbide sarea eraikitzetik etorkizuneko zerbitzu eta ustiapenera pasatuko gara”.

Izan ere, oso garrantzitsua izango da Intrity delakoen eskaera potentziala, batez ere kontuan hartuta gaur egun ez dagoela ia trenbide mailan. AIZek Deiari azaldu dionez, “Txostenen arabera, 3,9 milioi bidaia egingo dira urtean, hogeita hamar minutuko maiztasunari esker, puntako orduan, eta hirurogei minutukoak bailaran, Donostia eta Gasteiz artean eta Donostia eta Bilbo artean, eta hogeita hamar minutukoak Arabako hiriburuaren eta Bizkaiaren artean”. Sailburuordearen ustez, “Eskaera oso handia da alderatzen badugu, adibidez, hegaztiaren erabilera, Madril eta Valentziaren arteko Instriity eta Alvia, adibidez, non 2,6 milioi bidaiaritik ez diren igo”.

Egilea Andoni Beitia