Estatuko automobilen matrikulazioek 850.000 unitatetik gorako bolumenarekin itxi dute 2021a, 2020an 851.211 unitate izan baitziren, baina 2019an emandako 1,25 milioi unitateetatik urrun. Sektoreko iturriek azaldu dutenez, 2020an merkatuaren % 32,3ko beherakada koronabirusaren pandemiak markatu zuen, eta horrek industria eta merkataritza jarduera zenbait hilabetez geldiarazi zuen.
Aurten, erdieroaleen eskasia, hornidura-kateen mozketak eta lehengaien garestitzea, besteak beste, sektorea astintzen ari diren covid-19aren ageriko efektuei gehitu behar zaizkie. Hala, azarora arte, fabrikatzaileen (Anfac), kontzesionarioen (Faconauto) eta saltzaileen (Ganvam) datuen arabera, autoen eta lur orotako ibilgailuen entregak 745.369 unitatekoak izan ziren, % 35,3ko jaitsiera metatuz.
Gainera, abendua % 22,5 inguruko beherakadarekin itxiko da (behin-behineko datuen arabera), 82.000 unitate matrikulatu ondoren, 2020an eta 2019an matrikulatu ziren 105.841 eta 105.854 unitateen aldean, hurrenez hurren, Ganvameko iturrien arabera. 2022ra begira, sektoreak ez du aurreikuspen onik egiten, adituek iragarri baitute txipen krisiak eragina izango duela ekoizpenaren zati batean, urtea ondo sartuta, eta horri matrikulazio-zergaren igoera gehitu behar zaio.
Urte berria hastearekin batera, matrikulazio-zerga handitu egingo da, Diputatuen Kongresuak joan den ekainean zerga izoztea onartu ondoren, PDeCATen zuzenketa baten ondoren.