COVID-19ak kutsatzeko beldurrak, mikrotxipen krisiak eragin txikiagoa izateak, aparkalekua aurkitzeko erraztasunek eta haren doakotasunak, eta motozikleten kontsumo txikiak eraginda, ibilgailu horien matrikulazioak % 0,2 igo ziren Euskadin iaz, eta turismo berrien salmentek, berriz, % 18,3 egin zuten behera, 2020arekin alderatuta.

Zehazki, iaz 5.769 motozikleta matrikulatu ziren Euskadin (24.716 auto matrikulatu ziren), hau da, 2020an baino bederatzi unitate gehiago, Anesdor bi gurpilen sektoreko enpresen elkarte nazionalaren datuen arabera.

Estatuan, oro har, 165.113 motozikleta matrikulatu ziren, hau da, % 6,2ko igoera izan zen 2020. urtearekin alderatuta. Autonomia-erkidego guztietan igo ziren moto berrien salmentak, Madrilgo erkidegoan izan ezik, % 11,7 jaitsi baitziren. Euskadik, % 0,2ko igoerarekin bakarrik, Estatuko bigarren bilakaerarik txarrena izan zuen.

Europa Pressi egindako adierazpenetan, Yamaha Deusto Motor Center kontzesionarioko arduradunek Covid-19ak kutsatzeko beldurrari eta mikrotxipen krisiaren eragin txikiagoari egotzi diote bi gurpileko ibilgailuen erosketen gorakada. “Pandemiaren aurretik garraio publikoan ibiltzen zen jendea dago, baina, kutsatzearen beldur, orain pertsona bakarra edo bi doan motor bat erostea erabaki dute, aire zabalean”, azaldu dute.

Era berean, turismoen salmentak oztopatu dituen faktore garrantzitsu bat, automobilgintzako osagaien krisia, motorraren merkatuan neurri txikiagoan nabaritu dela adierazi dute. “Hornidura-arazo txiki bat egon zen udan, motozikleten salmenta handiagoak izan ziren garaian, klima ona zela eta, baina orain gainditu egin da”, adierazi dute, eta gaineratu dute “kontsumo txikia, aparkatzeko erraztasuna eta TAO ordaindu behar ez izatea” direla medio, hazi egin direla 125 cc-ko motorren salmentak (autoko gidabaimenarekin gida daitezkeenak).

Klima faktore erabakigarria da Euskadin bi gurpileko ibilgailu bat erosteko, eta ekaina eta uztaila dira salmenta handienak izan dituzten hilabeteak. “Maiatzetik aurrera, giro ona dagoenean, erosketak gora egiten hasten dira”, zehaztu dute aipatu iturriek, eta gaineratu dute motorra dela langileentzako lan-tresna, hala nola banaketakoa, batez ere autonomoak, eta horrek etengabeko merkatua sortzen du urtean zehar, ibilgailuak berritu behar direlako.

Ziklomotorrak

Ziklomotorrei dagokienez, iaz 459 pertsona matrikulatu ziren Euskal Autonomia Erkidegoan, hau da, aurreko urtean baino % 24,3 gutxiago, orduan 606 izan baitziren.

Bilboko kontzesionariotik “logikotzat” jo dute ziklomotorren salmenten beherakada; izan ere, zehaztu dutenez, “15 urterekin ziklomotor txartela atera daiteke, baina 16 urterekin 125 cc-ko gidabaimena lor daiteke jada, eta hori pixka bat garestiagoa da, baina 18 urte betetzen direnean, gazte horiek gidabaimena izateko alderdi praktikoa baino ez lukete gainditu beharko”. “Binaka banako moduko bat da”, nabarmendu dute.

Ondorioz, adierazi dutenez, “Urtebete itxaroten dagoenean, 16 urterekin 125 cc-ko motozikleta bat gidatzeko baimena lor daiteke, eta horrek aseguru merkeagoa dakar, ziklomotor batek baino potentzia handiagoa eta emisio kutsatzaile gutxiago lortzen dira”.

Europar Batasunak CO2 isuriak murrizteko ezarri dituen politikek, Euro 4 eta Euro 5 bezalako motozikletentzako araudi murriztaileagoekin, ziklomotorrak zigortu dituzte, gehienak bi aldiko motorrekin, lau aldikoak baino kutsatzaileagoekin. Hori dela eta, Euskadin bi gurpileko ibilgailuen matrikulazio guztien % 7 baino ez dira saldu.

Ziklomotorren erosketen murrizketan ez bezala, beste ibilgailu arin batzuen matrikulazioek (ziklindrada baxuko kuadriziklo arinak, trizikloak…) % 52,7ko igoera izan zuten, Euskadin 345 unitate berri erosi ondoren.

Sektore horren barruan, hiru gurpileko motoen salmentak nabarmentzen dira (bi aurrean eta bat atzean), 125 cc-ko edo 300 cc-ko zilindradekin autoko gidabaimenarekin gida daitezkeenak.

“Bi gurpileko motor bat baino askoz seguruagoa da, eta adin jakin bateko jendeak edo moto-txartela ateratzeak nagia ematen dionak autoeskolako izapideak aurrezten ditu. Gainera, gidatzen ohitu ondoren, ez da beharrezkoa geralekuetan oinak lurrean jartzea “, azaldu dute Deusto Moto Centerretik, ibilgailu mota horren erabilera areagotu izana argudiatzeko.

Avatar

Egilea Andoni Beitia