BECek 45,5 milioiko inpaktua sortu du 2021ean, azokaren beraren arabera

Barakaldoko (Bizkaia) Bilbao Exhibition Centrek (BEC) 2021. urtea itxi du 207 ekitalditan, 789.523 bisitarik parte hartu dute, eta 45,5 milioi euroko eragin ekonomikoa izan du Barne Produktu Gordinari (BPG) dagokionez. Gainera, iaz 959 enplegu sortu ziren eta zerga-bilketa 5,6 milioikoa izan zen, Xabier Basañez BECeko zuzendari nagusiak jakinarazi duenez.

Gainera, esparruaren okupazioa 289 egunekoa izan zen, Espainiako Turismo Kalitaterako Institutuaren zigiluarekin Covid-19aren aurkako protokoloagatik.

Basañezek adierazi duenez, Bilbao Exhibiton Centre-entzat 2021a “jarduera berreskuratzeko” urtea izan da, eta, “Pandemiaren ondorioak gorabehera, gure egutegia dinamismoa irabazten joan zen hilabeteetan zehar, 207 ekitaldi egin arte, eta 790.000 bisitari inguruk parte hartu zuten”.

2021ean BPGari dagokionez 45,5 milioi euroko inpaktu ekonomikoa sortu zela nabarmendu ondoren, BECeko zuzendariak adierazi du “inpaktuaren azterketa funtsezkoa” dela oraindik, “Gure enpresa- eta gizarte-sarearekin dugun konpromisoagatik”.

Gainera, pandemiak “aurrez aurreko topaketen beharra baieztatu du, motor ekonomiko gisa, eta hori funtsezkoa izan da hainbat lehiaketa garatzeko”.

Negozio-lerroaren arabera, iaz egindako 207 ekitaldietatik 26 azoketakoak izan ziren: 1.046 erakusketari, 159 Konbentzio eta Ekitaldietakoak eta 22 Bizkaia Arenakoak.

Lehenengo seihilekoan Desembalaje, Caravaning formatu monografikoan, Food 4 Future, Japan Weekend Bilbao eta Euskal Encounterren lehen edizioa nabarmendu ziren. Udako etenaldiaren ondoren, FVO-Okasio, Expovacaciones, Erretroklasikoa eta Fun & Serious Ibilgailuen Azoka egin ziren.

Azken hilabeteetako agendaren zati handi batean, industria-sariketak izan ziren protagonista, besteak beste, World Maritime Week, +Industry eta Imaginenano bezalako hitzordu ezagunak, eta beste deialdi batzuk, Steel Tech Congress & Expo, altzairuaren munduko eraldaketa teknologikora zuzendua.

Gainera, apiriletik irailera arte, BECeko 6. pabiloia txertaketa masiboko zentro bihurtu zen Osakidetzaren zerbitzura.

Hala ere, urtearen amaieran eta egoera soziosanitarioak okerrera egin zuenez, Bilbao Exhibition Centrek Gabonetako Haur Parkea atzeratzea erabaki zuen, zuzenduta dagoen publikoaren profilagatik eta Gabonetako ohiko hitzordu honen dinamikagatik.

Bestalde, BEC Convenciones y Eventos azokak 2019an erregistratutako jarduera-zifra gainditu zuen 2021ean. Besteak beste, Prygesa, Boehringer Ingelheim, Bioef, Eitb, Infoedita, Nervacero, Sernivel, Eusko Jaurlaritza, Uniport, Innobasque, Bizkaiko Foru Aldundia, Abitel edo Laboral Kutxa enpresek Konbentzio Zentroa eta biltzarrak antolatu zituzten.

Horiek guztiek bereziki baloratu zituzten esparruan ezarritako higiene- eta osasun-protokoloak, instalazioen kalitatea, zabaltasuna eta aldakortasuna, eta espazio horren ardura duen taldearen inplikazioa eta malgutasuna, BECetik nabarmendu dutenez.

Azkenik, Bizkaia Arenan, Zerupeko Gauak edo Candlelight Campari bezalako musika ziklo txikiagoetatik, Deforme Semanal edo EuskalGym bezalako emanaldiak eta edukiera zabalagoko kontzertuak izan ziren, horien artean Hiriko Soinuak, Gatibu, Dani Martín edo Rauw Alejandro, urrian, azaroan eta abenduan. Jarduera hori guztia sare sozialetako kanaletan islatu zen, 181.000 jarraitzailerekin, 2020an baino % 5 gehiago.

Gustoko edo Sormen-joeretarako plataforma espezifiko berriak sortzea 2021ean, eta Egurtek, Addit3D edo BeDigitalerako egungo kanpaina komertzialean, BECen Eraldaketa Digitalerako Planaren barruan erabiltzailearen esperientziaren hobekuntzaren parte da.

Azoka-esparrutik nabarmendu dutenez, gaur egun edozein bezerok -erakusketaria, hizlaria, bisitaria edo biltzarkidea- parte hartzearen % 100 online osa dezake, zerbitzu aurreratuak eskaintzen dituzten ekitaldiei lotutako webguneen eta app-en bidez.

Web-orrietan aukera ematen da online dendan kontratatzeko, B2B bilerak agendatzeko, enpresen direktorioa argitaratu eta kontsultatzeko, gonbidapenak eta akreditazioak kudeatzeko eta esparruan publizitatea kontratatzeko, eta appek aukera berriak eskaintzen dituzte, hala nola datu profesionalak trukatzea, QR kodeak eskaneatuz kontaktuen “CRM” bat sortzeko, besteak beste. Horren guztiaren euskarri gisa, BECek ERPren barne-kudeaketako sistemaren bertsio berria jarri zuen abian 2021ean.

Azkenik, irailean Be Up BEC kirol-zentro berria inauguratu zen, 5.000 metro koadrokoa, atariaren iparraldeko gurutzaduran kokatua.

Urte berriari dagokionez, Basañezek esan du 2022ri “baikortasunez” eta “nazioarteko hitzordu garrantzitsuak eta ekitaldi berriak” nabarmentzen dituen programazioarekin egingo diotela aurre.

Nazioarteko ekitaldi berriak

Esparrua nazioarteko ekitaldi berriak jasotzeko prestatzen ari da, eta horietako askok Industria eta Merkataritza Ministerioaren aintzatespena jaso dute berriki, kanpo-proiekzioagatik.

Data garrantzitsuenetako bat BIEMH Makina Erremintaren Nazioarteko Biurtekoaren 31. edizioa ekainean egitea izango da. Azokak fabrikazio aurreratuan liderrak diren enpresak bilduko ditu berriro, berriz elkartzeko beharrak eta sektorearen goranzko ibilbideak markatutako edizio batean.

Aldi berean, Bilbao Exhibition Centre 4.0 industria-esparru bihurtuko da, BeDigital, Addit3D eta IMIC – Industrial Maintenance Innovation Conference-ren edizio berri batekin. Gainera, 2022ko egutegian WindEurope, Egurtek, Food 4 Future, Empack Bilbao, Logistics & Automation Bilbao eta Transport & Delivery nabarmentzen dira.

Azkenik, aisialdiaren atala “positiboa ez den arren”, datozen hilabeteetarako aurreikuspena “positiboa” da, BECetik ziurtatu dutenez.

Horrela, publiko orokorrak Gustoko, FVO-Okasio Ibilgailuen Azoka, Expovacaciones, Caravaning, Zelebra, Desembalaje, Japan Weekend edo Retroclásica bezalako hitzorduez gozatu ahal izango du, baita C. Tangana, Estopa, Bad Religion, Delirium Tremens edo Camiloren emanaldiez ere, besteak beste.

Zeharka bada ere, digitalizazioak apustu sendoa eta lehentasuna izaten jarraituko du BECentzat 2022an, iraunkortasunarekin batera. Klima-aldaketari aurre egiteko, esparruaren ardura duen taldeak, 150 erakunde gehiagorekin batera, “Net Zero Carbon Events” ekimenarekin bat egin du, UFI-Azoka Industriaren Elkarte Globalak lagunduta.

Azoka-industrian orain arte egindako lankidetza-lanik zabalena eta inklusiboena izango da, eta, gainera, sektorea aldaketarako inpaktuen iturri positibo gisa ikusarazteko balioko du.