Aurtengo lehen egunetatik, Talgo Avril abiadura handiko trena, 360 km/h-ko abiaduran doana eta Ribabellosako lantegian egin dena, Burgos eta Baños artean (Palentzia) trafikoari itxitako bidetik ibili da berriro probetan, homologazioa osatzeko, Espainia eta Frantzia artean zerbitzuan jarri aurretik.

Probak ontzian ekipo txiki bat dutela egiten ari dira, gidariek eta Talgo zerbitzuan jartzeko teknikariek osatua. Horiekin, enpresak uda honetan baieztatu zuen 363 km/h-ko puntako abiadura lortu zela Madril-Burgos trenbide berriaren zati batean, Palentziako Venta de Baños herriaren eta Burgosko hiriaren artean. Azpiegitura hori 2020an eraiki zen, eta, oraingoz, itxita dago bidaiarien trafikoarentzat.

Emaitza hori homologazio-etapetako bat baino ez zen, eta, besteak beste, Talgo Avrilek 30.000 kilometro baino gehiago egin behar zituen Europako zabalera estandarreko lineetan (abiadura handikoetan) zein zabalera iberikoko lineetan (ohikoak zein abiadura handikoetan).

Probak treneko elementu guztien portaera oso ona erregistratzen ari dira, errodaduratik trakziora, energia hartzeko sistemetatik eta seinaleztapen-sistemetatik pasatuta, eta, gainera, kontzeptu iraultzaile bat sartzeko eta baliozkotzeko balio dute: abiadura oso handiko trenentzako trenbide-zabaleraren aldaketa automatikoa (300 km/h abiadura gainditzeko gai direnak).

Seriearen erdia – 15 unitate – Sistema horiekin hornitzean, Talgo Avrilek horrela eta epe laburrean epe luzerako ustiapen eta inbertsioetarako etorkizun konplexu bat ebazten du, penintsulako iparraldeko hereneko helmuga batzuetan planteatzen dena bezalakoa, hala nola Asturiasen edo Euskal Autonomia Erkidegoan, non oraindik bide iberikoaren zabalerako sareak geratzen diren.

Estatuko lurraldean egindako saiakuntza horiekin batera, Frantziako lurraldean ere lan egiten da, Renfek ondoko herrialdean ustiatu ditzan. Lan horiek batez ere Frantziarako egokituta dauden 30 trenetatik 10 barruko kontrol-sistemen baliozkotze teknikoan oinarritzen dira.

Egilea Andoni Beitia