Europako Batzordeak eta Kontsumitzailearen Babeserako Europako Agintaritzak online produktuen aipamenen fidagarritasun eskasaz ohartarazi dute, webguneen erdiek baino gehiagok beren ‘reviews’ en egiazkotasunari buruzko zalantzak dituztela eta Jardunbide Komertzial Desleialei buruzko zuzentaraua urratzen dutela erakusten duen azterketa baten ondoren, ostegun honetan argitaratutako ikerketa baten arabera, 223 webgune garrantzitsu aztertu baititu.

“Gai zehatz bat azpimarratzen dut: online negozioek aipamen horien fidagarritasunari buruzko informazio argia eta agerikoa eman behar diete kontsumitzaileei. Gaurko emaitzak ekintzarako dei argia dira. EBko legedia errespetatzen dela ziurtatuko dugu “, adierazi du Didier Reynders Justizia komisarioak ohar batean.

26 estatu kidetako agintariekin, Norvegiarekin eta Islandiarekin koordinatuta egindako ikerketaren arabera, online denden bi herenek, ‘Marketplaces’ -ek, online erreserben orriek, bilaketa-motorrek eta prezioen konparatzaileek zalantzak sortu zituzten haien aipamenen fidagarritasunari buruz.

Agintari nazionalak online negozio horiekin harremanetan jarriko dira beren webguneak zuzentzeko, eta, beharrezkoa bada, ezarritako araudien arabera ekingo diete ekintzei, Bruselak ohar batean aurreratu duenez.

“Kontsumitzaileek askotan konfiantza izaten dute online erreseinetan Internet bidez erosten dutenean. Ez dut nahi kontsumitzaileak engainatzea, ingurune fidagarri batean elkarreragin dezaten nahi dut “, gaineratu du Justizia komisarioak.

Ikerketaren beste ondorio batzuen arabera, aztertutako webguneen % 46k ez die kontsumitzaileei jakinarazten nola biltzen eta prozesatzen dituzten aipamenak. Gainera, webguneen erdiek baino gehiagok ez dute jasotzen aipamen faltsuak saihesteko moduari buruzko informaziorik, eta % 80 inguruk ez dute aipatzen hirugarren arrazoiekin argitaratutako aipamenak debekatuta daudenik.

Egilea Andoni Beitia