Nazioarteko Turismo Azokak (Fitur) 110.193 bisitari izan ditu 42. edizioan. Datu horrek antolakuntzaren aurreikuspen guztiak gainditzen ditu, eta baikortasunera gonbidatzen gaitu denboraldi turistikoari begira, pandemiaren ondorioek markatutako bi urteren ondoren.

María Valcarce Fiturreko zuzendariaren ustez, balantzea “oso positiboa” da. Valcarceren esanetan, azokak merkataritza-harremanak dinamizatzen lagundu du, parte-hartzaileek oro har adierazi baitute “pozik” daudela itxitako akordioen bolumenarekin eta kalitatearekin.

Merkataritzaren dinamismo horrek sektore turistikoaren aurtengo gorakada bultzatzen lagunduko duela adierazi zuen. Analisten arabera, susperraldi handia izango da, 2023an pandemiaren aurreko mailetara itzultzeko.

“Azokaren edizio hau pandemiaren aurreko edizioen antzekoagoa izan da”, adierazi zuen zuzendariak, eta datorren urteko edizioa “bete-betean” egongo dela uste duela adierazi zuen, “Aurreko urteetako errekorrak gainditzea espero dut”.

80.000 profesional baino gehiago Fiturrek emandako datuen arabera, 81.193 profesional joan dira azokara, 2021ean baino bi aldiz gehiago, 127 herrialdetatik; partikularren bisitak, berriz, 30.000 inguru izan dira.

Fitur 2022k 600 erakusketari izan ditu 8 pabiloitan, eta horrek esan nahi du 107 herrialdetako 6.933 enpresa-parte-hartzaile izan direla, horien artean 70 herrialdetako ordezkaritza ofiziala dago, eta horrek “goranzko joera” erakusten du aurreko edizioarekin alderatuta.

Hala ere, zifrak urrun daude oraindik 2020ko urtarrileko edizioko mailetatik, pandemia deklaratu baino bi hilabete lehenago, 900 erakusketari, 11.000 enpresa eta 165 herrialdek parte hartu baitzuten.

Zenbakiez haratago, azokak bere tradizio batzuk berreskuratu ditu edizio honetan, hala nola eskualdeko jantzi eta artisautzak, musika edo ekitaldi gastronomikoak, eta horrek esan nahi du normaltasuna berreskuratzen ari dela.

Egilea Admin