Unibuss AS enpresak, Norvegiako garraio-operadore handienetako batek, CAF Taldeari kontratu bat esleitu dio, Urbino 18 183 autobus elektriko Oslora eramateko. Kontratuaren balio osoa 100 milioi euro ingurukoa da.

Horrela, Solarisek egindako autobus artikulatu elektrikoen kontraturik handiena da, Varsoviako garraio publikoko operadoreari duela gutxi emandako 130 ibilgailu elektrikoak gaindituz.

CAFek azaldu duenez, aukeratutako modeloa Urbino 18 laugarren belaunaldiko autobus elektriko artikulatua da, 2017an merkaturatua, eta ordutik Europako hiri askotan eman du zerbitzua, hala nola Bruselan, Berlinen, Bartzelonan, Varsovian, Krakovian, Poznanen edo Hanburgon.

Beste ezaugarri batzuen artean, ibilgailu hori emisiorik ez dagoelako nabarmentzen da, eta egunean 24 orduz jardun dezake aukeratutako ekipamenduaren eta azpiegituraren arabera. Osloko kaleetan ibiliko diren autobusek High Energy bateriak izango dituzte, guztira 500 kWh-tik gorako edukiera, eta entxufe-kargagailu baten bidez kargatu ahal izango dira.

Gainera, ekipamenduaren barruan sartzen dira, besteak beste, USB kargagailuak, ingurumen-argi bereziak edo desgaitasuna duten pertsonentzako arrapala bikoitza, eta aire girotuaren sisteman iragazki indartu bereziak jarriko dira, bidaiariei babes handiagoa eskaintzeko.

Bestalde, autobus elektriko horiek operazioan segurtasuna areagotuko duten sistema ugari izango dituzte, gidariei ibilgailuaren inguruan txirrindulariak eta oinezkoak daudela ohartarazteko eta kale estuetan edo biltegian maniobrak errazteko.

Europan barrena

Solarisen eta Unibuss AS operadorearen arteko harremana 2006koa da. Harrezkero, CAF Taldeko 300 ibilgailu inguru hornitu dizkiote operadore norvegiar honi, 500 Solaris Urbino baino gehiagotatik, gaur egun herrialde nordikoko errepideetan dabiltzanak.

CAF Taldeak bi kontratu berri itxi berri ditu Austrian eta Italian hidrogenozko bost autobus eta 50 trolebus hornitzeko, hurrenez hurren.

Austriaren kasuan, ÖBB Postbusek akordioa lortu du Solarisekin Urbino 12 modeloko hidrogenozko bost autobus entregatzeko, Villach hirian zerbitzua emango dutenak. 2021aren hasieran bi enpresek sinatutako esparru-akordioaren harira egindako lehen eskaera da, eta mota horretako 40 ibilgailu erosteko aukera aurreikusten zuen.

Solaris da hiri-garraioko ibilgailuentzako, autobus elektrikoentzako eta hidrogenozko autobusentzako zero emisioko soluzioen Europako hornitzaile nagusia, eta, gaur egun, hidrogenoz elikatutako Urbino 12 modeloa da bere zorroko ibilgailu teknikoki aurreratuena. Orain arte, eredu horretako 100 unitate inguru saldu dira Txekiar Errepublikan, Frantzian, Alemanian, Italian, Holandan, Polonian eta Suedian.

Era berean, ATM Milano operadorea bere unitateen flota eraldatzeko prozesu betean dago gaur egun, 2030aren amaieran bere ibilgailu-parke osoa zero isurketa izan dadin. Horretarako, Trollino 18 modeloko 50 trolebus hornitzeko eskaera berria Solarisi esleitzea erabaki du.

Kontratu hau 2018an sinatutako akordioaren luzapen bat da, eta horretan oinarrituta, Solarisek 30 trolebus hornitu zituen hasiera batean. CAF Taldearen eta Milango operadorearen arteko lankidetza oso garrantzitsua izan da azken urteotan, eta horren adibide berriena Solaris Urbino 165 autobus elektriko lonbardiar hiriari ematea izan da.

Gaur egun, Italiako hirietan dabiltzan autobus elektrikoen erdia baino gehiago CAF Taldeak hornitzen ditu. 2020an Solarisek herrialde transsalpinoan entregatutako autobus elektrikoen ia % 70 hornitu zuen.

Egilea Andoni Beitia