CAFek eta Alstomek 2022ko ekainaren 1ean amaituko dute espainiarrak Frantziako Reichshoffen lantegian (780 langile ditu eta Frantziako Alsazia eskualdean dago) duen lantegia erosteko operazioa, 75 milioi euroren truke.

Frantziako CGT, FO eta CFE-CGC sindikatuen arabera, transferentzia-kontratua martxoaren amaieran sinatuko da, baina aurretik Beasainen egoitza duen tren eta autobusen fabrikatzaileak dagozkion baimenak lortu beharko ditu.

Maiatzaren hasieran, fabrika Alstomen (Percy) filial bateko kide bihurtuko da aldi baterako, ekainaren 1ean eragiketa formalizatzen denean akzio guztiak CAFi transferitzea errazteko.

Une horretatik aurrera, CAFek langileen enplegu-, ordainsari- eta mozkin-baldintzei eutsiko die, egungoen antzeko baldintzetan, gutxienez 24 hilabetez, konpainiak sindikatuekin hitzeman zuenez.

Nolanahi ere, data horren ondorengo sei hilabeteetan, CAFek negoziazio-aldi bat irekiko du, lantegiaren kontrola transferituta aldatuko diren gai guztiak langileekin aztertzeko.

Halaber, Alstomek 2024ko apirilaren 1etik 2026ko martxoaren 31ra lan-karga gehigarri bat emateko konpromisoa hartu zuen, baita 2022ko apirilaren 1etik 2025eko martxoaren 31ra bitarteko ingeniaritza-karga gehigarri bat ere, baina oraindik zehazteke daude proiektu horiek.

Salmenta prozesua bi urte inguruko negoziazioetan ari zen, Skoda txekiarrak ere lantegiaren alde egiten baitzuen. Langileen ordezkariek CAFen alde egin zuten, sektorean Skodak baino indar handiagoa duelako eta fabrikaren jarraipena bermatzea ahalbidetzen zuelako.

Reichshoffen plantarekin batera, CAFek Coradia Polyvalent plataforma eta Talent3 plataforma ere erosi zizkion Alstomi, gaur egun Hennigsdorfen (Alemania) garatzen ari dena, hau da, Alstomek Europako Batzordearen aginduz askatu behar zituen aktibo guztiak, Bombardier kanadarraren erosketa gauzatu ahal izateko.

Egilea Andoni Beitia