Talgoko hidrogeno trenaren prototipoaren proba estatikoak martxoan hasiko dira, hilabete geroago trenbideko probak abiatuko dira eta Carlos Palacio Oriol tren konpainiako presidenteak espero du homologazio testak datorren udan egin ahal izatea.

Ramiro Gonzalez Arabako ahaldun nagusiak eta Emiliano López Atxurra Petronorreko presidenteak ere parte hartu zuten prentsaurrekoan, eta lurraldean hidrogeno berriztagarriaren ekonomia sustatzeko “aliantza” bat aurkeztu zuten.

Tren hori atmosferara isuri kutsatzailerik ez duen garraioa sustatzeko helburuaren barruan dago, eta katenariarekin konektatuta zirkulatuko du hura duten tarteetan, eta hidrogeno-motor bat izango du litio-pila elikatzeko, katenariarik gabeko eremuetan ibiltzeko; horrela, gasolioa erabiltzea saihestuko da.

Estatuan, hidrogenoa eta elektrizitatea erabiltzen dituzten tren dual horiek bereziki erabilgarriak izango dira Extremaduran, esaterako, elektrifikatu gabeko distantzia egungo pila elektrikoekin estal daitekeena baino handiagoa baita.

Hidrogenoa erabiltzen denez, ur-lurruna botatzen du, eta ez CO2 isurtzen duten ohiko gasolio-motorrak, isuri kutsatzaileak murriztuko dira, Oriol Jauregiak adierazi zuenez, eta proiektu horrek Espainia “abangoardian” jarriko duela iragarri zuen.

Tren duala dagoeneko “errealitate bat” da, nahiz eta, Taltoko presidenteak aitortu zuenez, hiruzpalau hilabeteko atzerapena pilatu duen horniduren krisiaren ondorioz. Nolanahi ere, martxoan proba estatikoak hasiko dira, apirilean dinamikoak eta udarako homologaziokoak.

Duela bi urtetik Petronorrek laguntzen du proiektu horretan, eta hidrogeno berriztagarria sortzeko azpiegitura jarriko du, Arabako trenbide-sarea, industria eta garraio-sektoreko enpresak hornitzeko. Bertako presidenteak azpimarratu zuen Petronorrek hidrogenoaren aldeko apustua egin duela, deskarbonizaziorako trantsizio-energia gisa, eta hori oso garrantzitsua da Araba bezalako lurralde industrial batean, energia-eskaera handia baitu, eta gainera, “Hub logistiko” garrantzitsua baita.

Eskualdeko aldiriko tren hori Rivabellosako (Araba) lantegian egingo da, eta 600 pertsonak lan egiten dute bertan. Hidrogenoaren Euskal Korridorean sartuta dago. Proiektu horrek “hidrogenoaren ekosistema” bat sortu nahi du Euskadin, energiaren, industriaren, bizitegien eta mugikortasunaren sektoreen deskarbonizazioan aurrera egiteko.

Egilea Andoni Beitia