CAFek eta Iberdrolak bat egin dute hidrogeno-trena garatzeko

CAF Taldeak 2020an iragarritako hidrogeno berdez propultsatutako trenaren proiektuak bultzada handia izango du aurten, prototipoa trenbidera aterako baita. Beasainen egoitza duen tren konpainiak atzo jakinarazi zuenez, apirilean hasiko dira Zaragozako lantegian garatu duen hidrogeno berdeko unitate berriaren probak, eta Iberdrolak emango dio erregai ekologiko hori eskuratzeko ardura.

Bi euskal enpresa taldeek lankidetza-hitzarmen bat sinatu dute, eta, horren bidez, Iberdrolak konpromisoa hartu du ordezko trena bideragarria dela erakutsi nahi duen proiektu hori babesteko. Iberdrolak Bartzelonan urte hasieran inauguratu duen lantegi berria aukeratu dute CAF hidrogeno berdeaz hornitzeko, Renfeko Civia serieko aldiriko unitaterako, zeina erreferentziatzat hartu baitu material ekologiko horrekin zirkulatu ahal izateko.

Prozesuak aurreikusten du trenean lehendik dagoen trakzio-sisteman elektrizitatea sortzen duen beste bat integratzea, hidrogeno-piletatik eta baterietatik datorren energiaren hibridaziotik abiatuta, bi formulak elkarrekin bizi daitezen.

CAFek ziurtatu zuenez, esku-hartze horrek “hidrogeno piladun ibilgailu bimodoaren lehen trenbide-erakusleetako bat” lortzea ekarriko du.

Alternatibak Gipuzkoako trenbide-enpresak azaldu zuenez, proiektu honen helburua “irtenbide integralak sustatzea” da, erregai fosilekin bultzatzen diren trenak energia alternatiboak erabiltzen dituztenekin ordezteko, batez ere elektrifikatzeko zailak diren zatietan. CAFen proposamenak hidrogeno berdearekin katenaria instalatzeko edo ibilbide horiek aldatzeko beharra ezabatzen du.

Beasaingo enpresak aipatutako beste asmo bat da “hidrogeno berriztagarriaren balio-katea garatzea segurtasun, teknologia eta lehiakortasuneko estandar handienekin”, eta, aldi berean, teknologia hori garatzen duten tokiko enpresei laguntzea, “Sektorea Espainian eraldatzeko eta nazioarteko merkatuan parte hartzeko”.

Iberdrolak, bere aldetik, hornidura Bartzelonako lantegitik etorriko dela adierazi zuen, Estatuan dagoeneko martxan dituen bi lantegietako batetik, alegia, TMBren autobusei zerbitzua ematen dien Kataluniako hiriburuko Zona Francan kokatutakotik. Planta hau Espainiako lehen hidrogenera komertzial eta berriztagarria da, eta euskal energia-konpainiaren hidrogeno berdearen estrategiak bultzatzen dituen proiektuen artean dago. Puertollanon Fertiberiarekin egindako aliantza eta Andaluzian iragarritako Europako Hidrogeno Berdearen Klusterra, 80 enpresa baino gehiago biltzen dituena, aipatu zenituen beste batzuk dira.

Iberdrolarekin egindako aliantzak, CAFek atzo adierazi zuenez, Gipuzkoako enpresak “potentziako elektronika, energia-metaketa eta baterien teknologia propioak eta, oraintsuago, hidrogenoa garatzearen alde” bultzatu duen “apustu irmoa” indartzen du.