Bilboko Portuak azken belaunaldiko zuntz optikoa izango du bere instalazioetan, eta horrek digitalizazioa bizkortzea ahalbidetuko dio. Portu Agintaritzak Telefonicari esleitu dio telekomunikazio-lehiaketa, telekomunikazio-azpiegitura ultra-azkar hori hedatzea eta garatzea, bere sarea sekurizatzea eta banda zabala Bizkaiko lau itsasargi nagusietara eta Pancorboko eta Arasurreko Portu Meategietara zabaltzea dakarrena.

Horrela, banda- eta abiadura-zabalerak hobetzen dira. Proposamenak, beste zerbitzu batzuez gain, telekomunikazio-azpiegituretako azken teknologia jasotzen du.

Funtzionalitate berriek segurtasuna hobetzeko ikuspegia dakarte, DDOSen aurkako zerbitzua (zerbitzariaren irisgarritasuna babesten duena) eta gailu mugikorrak eta eramangarriak kudeatzeko Mobile Device Management, besteak beste.

Telekomunikazio-azpiegiturak konektagarritasun hobea emango dio Portuko Bulegoaren, Gurutzalekuen Geltokiaren eta Ferriseko Geltokiaren eremuari, eta portuan lan egiten duten enpresei sare ultra-azkar horretara sartzeko aukera emango die. Era berean, azken belaunaldiko zuntz optikoa izango dute Bizkaiko lau itsasargi nagusiek (Getxo, Santa Katalina, Matxitxako eta Gorliz), baita Pancorbo eta Arasur portu lehorrak ere.

Digitalizazio-estrategia horretan, Bilboko Portuak duela zortzi urtetik Telefónicaren M2M txartelekin kudeatutako buien funtzionaltasunak handitu ahal izango ditu. Buiak estrategikoki kokatuta daude itsasontzien sarrera- eta irteera-ibilbideetan, eta denbora errealeko informazioa eskaintzen dute, informazio eta segurtasun handienarekin nabigatu ahal izateko beharrezkoa dena (olatuen altuera eta indarra, etab.). Datuak transmititzeko sistema sendo baten eta buia guztien arteko konexioaren bidez lortzen dira apunte horiek.

Ikusmen artifizialeko teknologiak

Testuinguru horretan kokatzen da, halaber, Telefónicaren proiektua, Bilboko Portuko Agintaritzarekin eta Allreadekin gauzatua, Deep Learningen oinarritutako ikusmen artifizialeko teknologiak aplikatzean datzana, ibilgailuen, edukiontzien eta salgaien matrikulak eta bereizgarriak denbora errealean ezagutzeko, eta horrek sarbideen kontrol automatizatua ahalbidetzen du.

Algoritmo berritzaileak kameren funtzionaltasuna handitzen du eta sarbide-kontrola bermatzen du saretik ahalik eta denbora laburrenean.

Proiektu hau funtsezko pieza da portuetako eraldaketa digitala gauzatzeko, prozesuak automatizatuz, sarbideetan ibilgailuen itxaronaldiak murrizteko, salgai arriskutsuen trazabilitatea eta segurtasuna handitzeko eta deskarbonizaziorantz pauso bat emateko, azpiegiturak handitu gabe eta kostuak murriztu gabe.

Egilea Andoni Beitia