Amazonek 30.000 milioi dolar baino gehiago irabazi ditu 2021ean

Internet bidezko merkataritzaren eta hodeiko negozioaren igoerak Amazonen irabaziak 33.364 milioi dolarreraino igo ziren iaz, aurreko urtean baino % 56,4 gehiago, orduan 21.331 milioi izan baitziren.

Amazonen salmentak 469.822 milioi dolarrekoak izan ziren iaz, 2020ko hamabi hilabeteetan erregistratutako 386.064 milioiekin alderatuta, % 21,7 gehiago.

Egoitza Seattlen (Washington estatua, AEB) duen enpresak 65,96 dolarreko irabazi garbia izan du akzioko, aurreko ekitaldian lortutako 42,64en aldean.

Amazon pandemiaren bi urteetan gehien irabazi duten konpainietako bat da, hainbat hilabetez Internet bidezko merkataritzaren bultzadari esker, mugikortasunaren murrizketen eta denda fisikoen edukiera eta ordutegiak ixtearen edo murriztearen ondorioz.

2021ean, Andy Jassyk zuzentzen duen enpresak salmentak handitu zituen, bai bere merkatu nagusian, iparramerikarrean ( % 18ko igoera izan zuen 279.833 milioiko fakturaziora iritsi arte), bai munduko gainerako herrialdeetan ( % 22ko hazkundea izan zuen, 127.787 milioi dolarreraino).

Bestalde, Amazon Web Services (AWS) hodeiko konputazio-plataformak, sektorean liderra denak, diru-sarrerak % 37 handitu zituen 62.202 milioiraino.

AWS da konpainiaren eta bere negozio errentagarrienaren etorkizuneko apustu handia, merkatuan nagusitasun eztabaidaezina izateaz gain, Microsoft eta Google Cloud bere Azure jarraitzaile handienen gainetik.

Internet eta hodei bidezko salmentak alde batera utzita, Amazonek ere irabazi pingueak lortu zituen Rivian ibilgailu elektrikoen enpresan egindako inbertsioaren bidez (ia 12.000 milioi azken hiruhilekoan, baloreen merkatura ateratzeko eragiketarekin batera).

Gainera, enpresak lehen aldiz argitaratu zituen bere publizitate-negozioaren datu zehatzak (enpresek plataforman sustatzen dituzte beren produktuak), eta horrek 9.700 milioi dolarreko irabaziak ekarri zizkion urritik abendura, urte arteko % 32ko hazkundea.

Amazon online publizitate-merkatuan kuota handiena duen AEBetako hirugarren enpresa da, sektorean nagusi diren Alphabet (Google) eta Meta (Facebook) enpresen atzetik.

Seattleko enpresak emaitzen aurkezpena aprobetxatu zuen asteazken honetan Estatu Batuetako Prime harpidetzaren prezioaren igoera agerian uzteko. Orain 12,99 dolarrekoa da eta otsailaren 18tik aurrera hilean 14,99 dolarrekoa izango da kide berrientzat.

Primek Amazonen bidez erositako produktuak azkar eta kostu gehigarririk gabe entregatzeko zerbitzuak eskaintzen ditu, bai eta musika eta bideoen online liburu-denda baterako sarbidea ere.

Iazko uztailean, Jeff Bezosek, enpresaren sortzaileak, kontseilari delegatu kargua utzi zuen 27 urtez konpainiaren buru izan ondoren, eta Andy Jassyk ordezkatu zuen, bere konfiantzarik handienekoa eta urteetan AWSko buru izan zena.
“Epe laburreko erronkak gorabehera, baikor sentitzen gara etorkizunarekiko, eta negozioarekin ilusionatuta gaude pandemiatik ateratzen ari garen honetan”, adierazi du Jassyk kontuak aurkeztean.

Kontseilari delegatuak zehaztu duenez, “Erronkak” Estatu Batuetako langile eskasia eta inflazio handia dira.

Amazonek aurkeztutako emaitza onek, analistek espero zutena baino hobeto, Wall Streeteko inbertitzaileak animatu zituzten, eta konpainiaren akzioak % 18 igo ziren titulu bakoitzeko 3.270 dolarreraino New Yorkeko parkeak itxi ondorengo eragiketa elektronikoetan.