Ondare baxuago duten Espainiako Sicavek statu quo-a mantenduko dute, azken urteetan inbertsio-ibilgailu mota horiek baino zarata politiko handiagoa atera aurretik. Zarata politiko hori, oraingoz, iruzurraren aurkako legearen aldaketa batean amaitu da, zeinaren arabera inbertsio-funtsen zerga-erregimenari atxiki ahal izango baitzaizkio – Sozietateen gaineko Zergan % 1eko tasarekin – Gutxieneko inbertsio bat gutxienez 100 bazkide dituzten sicavak.

Aldaketa fiskal horrek, ordea, hankaz gora jarri ditu sicavs txikienak, batez ere eskatutako baldintzak betetzen ez dituzten eta urteetan mariatxien inbertitzaileen erabileraz baliatu diren familia-sareei dagozkienak, fiskalitate ez hain garestia lortzeko.

Gesprisa, Alberto Palatchi Pronoviasen sortzailearen sicav, Herpresarekin bat egin ondoren, Espainian ondare handiena duen kapital aldakorreko ibilgailu bihurtu da – 990,2 milioi –, eta % 1eko tributazioari eutsiko dio bazkide kopuruaren hazkundeari esker: 342, kapitalaren % 20 baino gehiago duten akziodunak badaude ere.

March familiaren (Torrenova, Cartera Bellver eta Lluc Valores) eta publiko orokorrari irekitako hiru sicavek ere berdin jarraituko dute, guztira 1.500 milioi eurotik gorako ondarea baitute. Guztien artean handienak, Torrenovak, 4.364 bazkide ditu.

Ferrovialen akziodun nagusiak diren Del Pino familiak, bestalde, Sozietateen gutxieneko tasaren onuradun izaten jarraituko du Allocation eta Chart Inversiones bi ibilgailuetan. Biek 857 milioiko ondarea dute. Halaber, % 1eko zerga ordaintzen jarraituko du Swift Inversiones, Luis Del Pinoren Sicav.

Horrela mantentzen diren beste ibilgailu batzuk hauek dira: Botin familiako Zorro Mobiliaria; Ebro Foodseko sortzaile Antonio Hernandezen Soixa; Ram Bhavnaniren bi ibilgailuak: Kalyani eta Bombay Investment Office; Lierde – César Alierta Telefonicako presidente ohiari lotua –, Arbarín eta Inversiones Naira, Juan Abellórena, edo La Muza Inverscionesera, besteak beste.

Egia da horietako batzuek eguneratutako liburuxketan “gerora sortutako arrazoiengatik” % 25eko tasa orokorra ordaintzeko arriskua dagoela, eta, arauaren arabera, urteko “gutxienez hiru laurdenak” bete behar dituztela diote.

Edizio honen amaieran oraindik ez da zehaztu zein izango den Morinvesten etorkizuna, Alicia Koplowitzen sikav. Ibilgailuak 131 akziodun ditu, baina enpresariak kapitalaren % 99,83 du. Era berean, ez du bere etorkizuna ezagutzera eman Kappa Sounion Carterak, berriki hil den Ricardo Bofill arkitektoaren sicav-ak.

Sicavs handien artean, aldaketarik handiena Sandra Ortegaren Soandres de Activos-ek egindakoa izan da, Inditexen sortzailearen alaba. Hasiera batean, esan zuen sicav gisa mantenduko zela tasa orokorra ordainduta, eta, ondoren, likidatu eta erantzukizun mugatuko sozietate bihurtuko zuela, % 25 ordainduta. Mugimendu bera egin du Breixoko hedge funds-en inbertitzen duen ibilgailuarekin.

Lau miloiko ondarea duen “ibilgailua”

Iñaki Ecenarro Trovit atariaren sortzaileetako bat da, 2014an 80 milioi euroren truke Japoniako Next taldeari saldu zitzaiona, eta gutxi dira sicav figuraren pean jarraitzea erabaki dutenak, baina egungo % 1etik % 25era igoko dutenak. Ibilgailuak lau milioiko ondarea du. Erabaki bera hartu dute Lezama-Leguizamon Delclauxtarren euskal familia-taldeak, Nemo Capitalen bitartez, eta Sarrion familiak, Sarrion enpresa eraikitzailearen jabeak eta Mustiguillo upeltegiak. Horrela, Lodima Group Invesment 2000 sicav izango dute.

Hala eta guztiz ere, Espainian erregistratutako 2.300 sicav-en artean, desegitea edo sozietate anonimo bihurtzea izan da aukera nagusia. Likidazioaren alde egin dutenen artean daude Manila Inversiones Globales, Mutuako presidente Ignacio Garraldari lotua; Catoc, Catalana Seguros enpresako zuzendari nagusi Francisco José Arreguiri lotua, edo Kiluva 2015, Naturhouseko presidente Félix Revueltarena. Francisco Luzón, Canalón Inversiones bankariaren familiako sikav ere desegingo da.

Era berean, Sicav Undelun Invest, Capraboko akziodun ohien ibilgailua, Botet familia, Lodones Inversiones, Azkoyen, Victor Ruiz eta Rosario Lafita eta Aragoi Portfolioko akziodun handienena, desegingo dira.

Sozietate anonimo bihurtzea erabaki dutenen artean, Tomás Fuertesen Fueribex dago, El Pozo taldearen jabea, aurretik bere bi sicav-ak integratzea erabaki zuena. Haragi-negozioan aritzen den beste familia batek ere gauza bera egingo du, Batallé taldeko Batallé-ak, Pietrain Inversions ibilgailuarekin.

Egilea Andoni Beitia