Zure enpresaren eraldaketa digitalerako gomendioak

Eraldaketa digitalerako bidaiak erronka eta aukera handiak dakarzkie enpresa eta erakundeei, eta inplikazio estrategikoak izango dituzte hainbat frontetan. Erabaki erabakigarriak hartu beharko dituzte, besteak beste, dataren erabilera, pribatutasunaren kudeaketa, etika eta konpromiso soziala, lidergoa eta talentu-politikak. Hor identifikatu ditu LLYCen negozio digitalen arloak ibilbide hori 2022an hasteko funtsezko joerak.

  1. Adimen artifiziala harreman onetarako. Aipatutako aholkularitza-enpresak galdetutako 200 exekutibo baino gehiagoren % 20k adierazi zuen ez zuela bere erakundeetatik haratago begiratzen biltzen dituzten datuak baloratzeko eta aztertzeko orduan. Gauzak iragartzeko eta gertarazteko, urrats erabakigarri bat egitea gomendatzen dute: pertsonengan oinarritutako antolaketa bat izatea. Erronka horrek enpresek ezagutzen duten informazio-perimetro batetik kanpo erantzunak bilatzera behartzen du, eta teknologiaren laguntza eskatzen duen informazio desegituratuaren nahaspila batean barneratzera. Zentzu horretan, adituen esanetan, adimen artifizialak gaitasuna ematen die marketinean eta komunikazioan lan egiten duten guztiei haratago begiratzeko, stakeholder bakoitzaren errealitate askotarikoak ulertu ahal izateko, eta beren beharrizanei erantzun pertsonalizatuak emateko, datu-bolumen handiak aztertzeko dituzten gaitasunen bidez.
  2. Dataren demokratizazioa. Dirudienez, pertsonen % 5 baino ez dago pozik marketineko eta komunikazioko sailak egindako datu-bilketarekin eta analisiarekin, bai eta horretarako erabilitako tresnekin ere. Erakundeek fokua handitu behar dute datuak aztertzeko tresnetan eta sortzen duten informazioaren erabilera egokian, publizitate-agentziek eta hainbat retailerrek inplementatutako datu-korridoreen bidez, aukera ematen baitute bezeroen eta lehiakideen informazioa denbora errealean partekatzeko barneko ekipo guztiekin, diseinatzaileak, community managerrak, estrategak eta eragiketa-ekipoak barne. Demokratizazio horrek askoz ere erreakzio arinagoak ahalbidetzen ditu pandemiaren ondorioz aldatzen ari diren kontsumitzaileen aurrean. Merkatuko joerei aurrea hartzeko aukera ere ematen du.
  3. Ez cookierik, ez partyrik. Cookieak izan dira publizitate-eredu digitala eraikitzeko motorra. Hemendik aurrera, cookieetan oinarritzen ez den informazioa sortzeko negozio-ereduak garatzea izango da joera, gardenagoak eta garbiagoak. Adibidez, nortasun-testen bidez. Marken apustu handia first party indartsu bat eraikitzea da, hau da, enpresak bere iturrien bidez lortzen dituen datuak, hala nola bere web orria, sare sozialak, CRM, audientzia berrien prospekzioan izan daitezkeen gabeziak indargabetzen dituena. Datu-hornitzaileek cookieetan oinarritzen ez diren segmentazio-iturriak bilatu beharko dituzte.
  4. Metaverso: etorkizunean murgiltzea. Mark Zuckerbergek dioenez, etorkizunari metaverso esaten zaio, eta 2030era arte ez da benetako mundu berdinean murgilduta egotearen sentsazio errealistarik egongo. Enpresentzako metabersoak daude. NVIDIA teknologia enpresak Omniverse izeneko metaverso batean edozein ingurune simulatzeko aukera eskaintzen du. BMWk hor diseinatu ditu bere auto elektrikoa ekoizteko fabrikak. Eta Microsoft bulego birtual bat sortzen ari da, gaur egungo bideokonferentzietan baino errealismo handiagoz urrutitik lan egiteko.
  5. Aro digitaletik kuantikora. Ordenagailu kuantiko batek, probabilitate estatistikoen bidez, informazio-bolumen kalkulaezinak abiadura esponentzialean prozesatzeko aukera ematen du. Mota horretako ordenagailuak oso makina konplexuak dira, zientzia, teknologia eta korporazioa bezalako esparruetan erabilera espezializatuak izateko. Horregatik, erraldoi teknologikoak dagoeneko diru kopuru handiak inbertitzen ari dira teknologia hori ikertzeko eta garatzeko.
  6. Audientzia arinak. Pentsamolde, interes eta bizimodu bera duten pertsonen taldea da, bazkide demografiko edo psikografiko tradizional batean sartu beharrik izan gabe, eta komunitatez aldatzen dira egunez egun portaera edo interesak aldatzen diren heinean. Jokabidearen arabera definitzen da, eta komunikazioa ulertzeko moduaren etorkizunaren zati bat da.
  7. Multi cloud ‘arkitekturak. Berrikuntza eta automatizazio handiagoa erakusten dute, segurtasun, fidagarritasun, malgutasun eta errentagarritasun handiagoa.
  8. Marketin inklusiboa. Pentsatu pertsona guztiengan eta ez gehienengan bakarrik. Osotasunaren barruan dago aniztasuna.
  9. Teknologia talentuan (eta talentuarentzat). Talentu teknologikoa erakartzeko moduak berritzea bezain garrantzitsua edo garrantzitsuagoa da erakundearen barruan daudenak atxikitzea eta fidelizatzea, coaching kultura bat ezarriz eta etengabeko garapena sustatuz.
  10. Lidergo digitala eta soziala. Lider eraldatzaileak dira enpresei inportatzen dizkieten elkarrizketetan presente daudenak.