Etxebizitzaren salerosketaren merkatuko partaidetza handitu egin zen 2021ean, eta maximo historikoetan dago, Fotocasa higiezinen atariak 2021ean erosketan eta salmentan izandako esperientzia txostenaren bidez jakinarazi duenez. Zehazki, 18 urtetik gorako biztanleen % 19k egin du ekintzaren bat jabetzako etxebizitzaren merkatuan azken 12 hilabeteetan. Gehienek ( % 74k) eskariaren aldetik baino ez dute jarduten; bestalde, eskaintza parte-hartzaileen % 20k baino ez dute mugitzen.

Fotocasa Research-ek 2017tik dihardu higiezinen merkatuaren bilakaera aztertzen, eta 2021era arte ez da erregistratu hain parte-hartze handirik etxebizitzen salerosketan.

2020ko otsailean, pandemia hasi baino lehentxeago, 18 urtetik gorako partikularren % 17k erosketa- edo salmenta-ekintzaren bat egin zuten, eragiketa ixtera iritsi ziren ala ez kontuan hartu gabe.

Balaztada 2020ko abuztuan eta 2021eko otsailean nabaritu zen, eta bi une horietan % 15ean kokatu zen. Txertaketak osasun-krisiaren txarrena atzean uztea ahalbidetu duenean, salerosketa-merkatua aurreko dinamiketara itzuli da, eta areagotu ere egin dira, parte-hartzaile berriak merkatura erakarriz.

Azken urtean, 18 urtetik gorako guztien % 5ek higiezin bat erosi du, eta 2020ko bigarren seihilekoan, berriz, % 3k. Igoera hori eskaintzaren aldean ere gertatu da, % 4tik % 5era bitarteko hazkundea izan baitute partikularrek, 2021eko otsailetik abuztura bitartean beren jabetzako etxebizitza bat saldu dutela edo saltzen saiatu direla baieztatuz.

Eskariaren igoerari dagokionez, etxebizitzaren prezioa egonkor mantentzen da eta ez da erritmo berean igotzen. Fotocasako Higiezinen Indizeak jasotzen duenaren arabera, bigarren eskuko etxebizitzen prezioen bilakaera azken urteotan ez da izan salerosketa-merkatuko jarduera-hazkunde horren parekoa.

Egilea Andoni Beitia