Roland Schell Mercedes-Benz Españako presidenteak Gobernuari eta gainerako administrazioei eskatu die, gure herrialdean ibilgailu elektrikoak kargatzeko sare nahikorik ez dagoenez, “Etxeko lanak” egin ditzatela eta azpiegitura horren ezarpena “azkartu” dezatela, argindar edo hibrido entxufagarri baten erosle guztiek ez baitute garaje bat jabetzan ibilgailuak kargatzeko.

Prentsarekin izandako bilera batean, Schellek esan du politikariek auto elektrikoak egiteko eskatzen badigute, haiek arduratu behar dutela herrialdeari kargatzeko azpiegitura nahikoa emateaz, bestela, “ez baita arrakastarik izango” teknologia horren ezarpenean, eta Espainian 9.000 pertsona ari dira izarraren fabrikatzailearentzat lanean, eta horietatik 5.000 Gasteizko lantegian daude.

Iaz, Mercedes-Benzek 36.107 unitate saldu zituen Espainian, eta horietatik 6.967 entxufagarriak eta elektriko puruak izan ziren (lehenak 6.096 izan ziren, % 33 gehiago; eta elektrikoak 871, % 77).

Horregatik, azpimarratu du, elektrizitatea etorkizuna den arren, Espainian ez dagoela behar beste kargatzeko sarerik. Hori egiten ari da – Erdieroalerik ez egotearekin batera, zehaztu du – Espainiak ez jasotzea merkatu nazionalerako eskatzen diren ibilgailu guztiak.

Adibide gisa, presidenteak nabarmendu du gaur egun Mercedes-Benzek Espainiari esleitutako ekoizpenaren % 50 baino gehiago salduta dagoela. Astero ziurtatzen du behin edo bitan deitzen diola matrizeari unitate gehiago eskatzeko.

ERDIEROALEEN KRISIA
Erdieroaleen krisiari buruz esan du baikorra dela eta egoera “egunez egun” hobetzea espero duela. Horri dagokionez, bigarren hiruhilekoan egoera hobea izango dela uste du, baina normaltasuna ez da ekitaldiko bigarren seihilekora iritsiko.

“Udatik aurrera uste dut ekoizpenaren erritmo normalagoan itzul gaitezkeela eta gure bezeroak ase ditzakegula”, gaineratu du, baina guztia covid-aren bilakaeraren araberakoa izango dela zehaztu du. Europak erdieroaleen arloan duen mendekotasuna ere aipatu du, eta esan du horien % 70 Asiatik, Japoniatik, Txinatik eta Taiwandik datozela, % 20 Estatu Batuetatik eta % 10 bakarrik kontinente zaharretik.

Europar Batasunak aste honetan iragarri duen erdieroaleentzako 43.000 milioi euro baino gehiagoko inbertsio-planaren arabera, % 15eraino haztea ahalbidetuko du, % 30era iritsi beharko bailuke, eta horrek “hiru aldiz gehiago” egitea esan nahi du, fabrika batek 2.000 eta 3.000 milioi arteko kostua baitu.

Bere ustez, Europa osoan, baita Espainian ere, gehiegi araututa egoteak ez dio mesede egiten kontinente zaharreko garapen teknologikoari, “Ez dago lehiarik”.

Azkenik, Gasteizen aldi baterako enplegu-erregulazioko espediente berriari buruz galdetuta, erdieroaleen krisia dela eta, akordio bat ixtea ezinezkoa izan dela deitoratu du.

Egilea Admin