Gipuzkoan, auto elektriko berrien salmenta % 195,5 hazi da urteko lehen bi hilabeteetan, iazko aldi berean baino gehiago, eta, hala, negozio horren bultzadaren buru dira; izan ere, portaera ona izan arren, ezin izan zuen saihestu % 5,3 gutxiago saltzea, gasolinak eta dieselak bultzatutako ibilgailuen beherakadak eraginda.

Auto elektrikoen erosketan izandako aurrerapen handi horrek ez du oraindik isla handirik salmenten multzoan, baina eredu iraunkorragoetarako joera adierazten du. Faconauto, Ganvam eta Anfac sektoreko patronalek atzo emandako datuen arabera, Gipuzkoan 130 auto elektriko berri erosi dira otsailera arte; hibridoak, berriz, 263 izan dira, ehuneko sei puntuko hazkundearekin; eta gasarekin funtzionatzen dutenek 29 salmenta izan dituzte, aurreko urteko aldi berean baino % 190 gehiago.

Guztiek batera matrikulazioak % 39,7 igo dira aurtengo lehen bi hilabeteetan, eta bilakaera positiboa izan duen talde bakarra da, Gipuzkoako kontzesionarioek % 14,4 gutxiago saldu baitituzte gasolinazko autoak, 470 guztira. Jaitsiera hori gorabehera, gipuzkoarrek gehien aukeratu duten aukera izaten jarraitzen dute.

Dieselek, ordea, ez dute duela urte batzuk hasi zen portaera negatiboa gelditzea lortu; izan ere, orduan sortu zen gas-isurien mailak ezkutatzeko kasua, Volkswagenekin ustiatu zuena eta erregai mota horren fidagarritasuna zalantzaz bete zuena, nahiz eta sektoreko patronalek iraunkortasuna eta kutsadura-profil txikia defendatu.

Horrela, Gipuzkoan, urtarriletik otsailera bitartean, erregai horretako 139 ibilgailu matrikulatu ziren, matrikulazioak ehuneko 41 puntu baino gehiago jaitsi baitziren.

Gehien saltzen direnak

Koronabirusaren pandemiak eragindako krisi ekonomikoarekin gertatu zen bezala (ez zuen eragin bera jardueraren sektore guztietan), automobil-negozioan ere aldeak daude autoen marken artean.

Honda, Jeep eta Ssangyong izan dira ekitaldiko lehen bi hilabeteetan onuradun nagusiak. Fabrikatzaile japoniarrak sei ibilgailu saldu zituen, iazko otsailera arte matrikulatutako kopurua bikoiztu zutenak. Bestalde, Hego Koreako marka bost unitate matrikulatzera hurbildu zen, % 150eko hazkundearekin. Hala ere, Jeepek izan zuen portaerarik onena, 19 ibilgailu matrikulatu eta % 533ko aurrerapena izan baitzuen.

Fabrikatzaile batek, zeinaren modeloek Jeepen modeloekin antzekotasun pixka bat duten, aldiz, bere salmenta-maila jaisten ikusi zuen. Land Roverren ibilgailu bakarra matrikulatu zen 2022ko lehen bi hilabeteetan, eta % 66,7ko beherakada izan zuen.

Oso antzeko ehunekoak izan zituzten Opelek ( % 57,6ko atzerakada eta 47 matrikulazio), Seatek (51 ibilgailu berri saldu ziren, eta % 48,5 egin zuten behera) eta Mitsubishik (Gipuzkoan matrikulatutako hiru ibilgailuek ehuneko 40 puntu egin zuten behera salmentak 2021eko otsailera arte).

Gipuzkoan gehien matrikulatzen direnen artean Kia mantentzen da, bere matrikulazioak hazten ikusi baitzituen, Toyota eta Volskwagen bezalako beste fabrikatzaile batzuek bezala. Citroen eta Ford, berriz, ezagunenen artean daude, baina atzerakadak izan dituzte.

Egilea Andoni Beitia