Euskal ardoen esportazioak 52,7 milioi litroraino hazi ziren 2021ean, lau urtez behera egin ondoren, eta fakturazioak ere gora egin zuen hirugarren urtez jarraian, 225,3 milioi eurorekin, hau da, 2020an, pandemiaren urtean, baino % 8,4 gehiago.

Ardoaren prezioari dagokionez, aurreko ekitaldian egonkor mantendu zen, 4,27 euro litroko, hau da, 2020koa baino zentimo bat gutxiago, orain arteko altuena izan zena, Arantxa Tapiak zuzentzen duen Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailak argitaratutako datuen arabera. Ostegun honetan Ardoa Basque Wine Officeko zuzendaritza batzordeko buru izan da.

Sailburuak sektorearen egoera eta beharrak bertatik bertara ezagutzeko aprobetxatu du topaketa, pandemiaren pixkanakako hobekuntzaren eta murrizketen amaieraren aurrean, eta Errusiaren inbasioak Ukrainan izan duen eragina aztertzeko.

Egiaztatu duenez, oraingoz ez da aurreikusten inbasio horrek inpaktu “nabarmenik” eragingo duenik, Euskadiko ardoen esportazioa oso baxua baita merkatu horietara (esportazio guztien % 0,2).

Sagardoa eta pentsuak egitea “apur bat gehiago” eragiten duten adarrak dira, baina merkatu horien pisua ere txikia da ( % 3,5 eta % 1,6 hurrenez hurren Errusiaren kasuan eta % 1,7 eta % 0,5 Ukrainaren kasuan).

Esportazioen motorra, joan den ekitaldian, Jatorri Deitura Babestua duen ardo ontziratua izan zen; balio erantsi handiko produktua da, eta, bolumenaren % 64 eta fakturazio osoaren % 85 izanik, 2021ean lortu zituen maximo historikoak bi kasuetan: 33,8 milioi litro ( % 9,1 gehiago) eta 191,6 milioi euro ( % 6,5 gehiago).

Merkatuei dagokienez, Erresuma Batua izan zen nagusi BJD ontziratua duten euskal ardoen esportazioetan, 10,2 milioi litro (+%17,2) eta 39 milioi euro (+%1,4), bolumenaren % 30 baino pixka bat gehiago eta merkaturatutako balio osoaren % 20 2021ean.

Hala ere, Estatu Batuek ( % -12,1) eta Suitzak ( % -9,7) bigarren eta hirugarren merkatu gisa galdu zuten kuota bolumenean, 3,2 eta 3,1 milioi litrorekin, hurrenez hurren.

Oso erritmo ona Txinan eta Mexikon

Alemania laugarren jomuga gisa finkatu zen, bolumenean % 21,3 eta balioan % 11,3 hazi baitzen, 3 milioi litro eta 17,3 milioi euroraino.

Suediara, Kanadara, Herbehereetara edo Irlandara egindako esportazioek ere gora egin zuten, eta “oso erritmo onean” suspertu ziren Txinan eta Mexikon, 2020 “oso negatibo” baten ondoren.

Eusko Jaurlaritzaren datuen arabera, gaur egun 562 enpresa biltzen ditu sektoreak, eta horietatik 367 (guztizkoaren % 65) Arabako Errioxako upategiak dira, 84 ( % 15) sagardo naturala ekoizten dute, 75 ( % 13) txakolina, 20 ( % 4) garagardoa eta gainerako mahaiko ardoak eta hainbat likore.

Guztira, 86 milioi litro inguru merkaturatzen dituzte; horietatik 68,5 milioi Arabako Errioxako ardoari dagozkio, 10,8 milioi sagardo naturalari, 5 milioi litro txakolinari eta 1,5 milioi garagardoari.

Orain arte, 263 enpresak hartu dute Basque Wine promozio-bereizgarria. Horietatik 119 Arabako Errioxako upeltegiak dira, 77 txakolinezkoak eta 50 sagardo eta 17 garagardo.

Bileran, sektoreko ordezkariek informazioa jaso dute Eusko Jaurlaritzak Euskadin edarien industria-ehuna osatzen duten markak bultzatzeko eta sustatzeko orain arte garatu dituen laguntza-ekintzei buruz.

Eusko Jaurlaritzak 110 milioi euro baino gehiago bideratu ditu edarien sektorera 2021ean eta 2022an, laguntza- eta sustapen-programen (3,1 milioi), diru-laguntzen (20,5 milioi) eta finantzaketa-lerroen (90 milioi) artean.

Egilea Andoni Beitia