Rural Kutxak 88,3 milioi euroko irabaziak izan zituen iaz, aurreko ekitaldian baino 6,9 milioi gehiago, aste honetan argitaratutako datuen arabera; aurten, berriz, “Merkatu-kuota irabazten jarraitzea, kaudimena indartzea eta erreferentzia izatea espero du, gertuko erakunde konprometitu gisa”.

Urteko balantzean, Rural Kutxak azpimarratu du sukurtsalen eta langileen “murrizketa nabarmena” dagoen testuinguru orokorra gorabehera, entitateak bere bulego-sareari eusten diola, 254 baititu guztira, eta horietatik 90 EAEn kokatuta daude, enpleguarekin gauza bera egiten duen bitartean, 947 langile baititu bere sarean. Erakundeak nabarmendu duenez, bere emaitzen hobekuntza “magnitude nagusietan izandako hazkundean, berankortasunaren kudeaketa egokian eta bezeroei eskainitako balio-proposamenetan” oinarritzen da, eta, horri esker, % 8,4 handitu da mozkina, aurreko ekitaldiarekin alderatuta. Mozkin horren zatirik handiena, 86,6 milioiraino, finantza-erreserbak handitzeko erabiliko da. Gaur egun, Rural Kutxak 10.281 milioi bezero-gordailu kudeatzen ditu.

Halaber, Rural Kutxak nabarmendu du bere ondare garbia 1.398 milioi eurokoa izan zela 2021ean, aurreko urtean baino % 8 gehiago. Kaudimen-indizea ( % 18,7) Espainiako finantza-sektoreko handienen artean dago. Bestalde, berankortasun-tasa 2021. urtearen amaieran % 2an ezarri zen, 2020. urteko % 2,1 hobetuz, eta estatu mailako tasa ( % 4,29) baino “askoz txikiagoa” izan zen, Espainiako Bankuaren azken datuen arabera. Erabiltzaile berriak erakartzeari dagokionez, iaz 30.500 pertsona baino gehiago egin ziren Rural Kutxaren bezero, eta horietatik 3.800 pertsona juridikoak izan ziren.

Rural Kutxak bere bulegoen bidez eskaintzen duen “arreta pertsonalizatua eta presentziala” ere nabarmendu zuen, “Garapen digital handiarekin bizi daitekeen” hurbiltasun eta konfiantzazko eredu bat “indartzeko” helburuarekin. Ildo horretan, azpimarratu du inbertitu egin duela azken urteotan “bitarteko digital lehiakorrak izateko, bezeroek informazio, zerbitzu eta produktuen kontratazio guztia erraz eskura izan dezaten” eguneko 24 orduetan.

Garapen horien artean, Rural Kutxak “neurri jarraituak” sartu ditu Ruralvía banka digitalean eta mugikorretarako aplikazioan, baita bere laguntzaile birtuala, ‘Maia’, eta cajaruraldenavarra.com web konporatiboan sartutako tresna digitalak gero eta gehiago erabiltzea ere. Hala ere, ohiko baliabideak erabiltzea nahiago duten bezero guztientzat, entitateak gogorarazi du “arreta pertsonalizatua eta presentziala” defendatzen jarraitzen duela, bulegoa “baliozko harremanen ardatz nagusi” izanik, zerbitzu “pertsonala, hurbila eta bezeroarentzako aholkularitzakoa” eskaintzeko.

Arlo sozialean, Rural Kutxak kulturarekin, kirolarekin, ikerkuntzarekin, prestakuntzarekin eta asistentzia-eremuarekin lotutako proiektuei ematen dien bultzada nabarmendu du, ekitaldi bakoitzean lortutako urteko irabaziaren % 10 bideratzen baitu proiektu horietara. “Azken 5 urteetan, Rural Kutxak 47 milioi euro bideratu ditu helburu horretara, eta, era batera edo bestera, etekina atera dio jarduten duen eskualdeak”, baloratu du erakundeak.
Ekitaldi honetan, azken hirurtekoaren plan estrategikoa amaitzen den honetan, Rural Kutxak, “Zaila izaten jarraitzen duen” ingurune batean, ekitaldi honetan lortutako emaitzak hobetu nahi ditu, eta “kaudimen- eta presentzia-maila altuari eutsi nahi dio merkatuan”.

Egilea Andoni Beitia