28.000 kontsumo-erreklamazio baino gehiago Euskadin iaz

Kontsumobidek, Kontsumitzaileen Informaziorako Udal Bulegoek (KIUB) eta kontsumitzaileen elkarteek 28.116 erreklamazio erregistratu zituzten iaz, eta horietatik % 28 telekomunikazioen eta telefonia-zerbitzuen arlokoak izan ziren.

Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak eta Laura Alzola Kontsumobideko zuzendariak astelehen honetan Gasteizen emandako prentsaurreko batean jakinarazi dutenez, erakunde horiek 2021ean erregistratutako kexak % 3,5 igo ziren aurreko urtearen aldean.

Aurreko urteetan bezala, telekomunikazioak eta telefonia-zerbitzuak dira erreklamazioen buru, eta guztizkoaren gaineko pisua dute: % 28 eta 7.970 kexa. Izan ere, sektore honek ezarritako zehapenen zenbatekoaren erdia hartzen du. Kontsumobidek 611 zehapen-espediente ebatzi ditu, guztira 1.172.615 eurokoak, eta horietatik 560.000 euro baino gehiago telefoniaren sektoreari ezarri zaizkio.

Online erreklamazioen tramitazioak 2020an izan zuen pisua mantentzen jarraitzen du, 2019ko % 9tik % 46ra igaro baitzen. Hazkunde hori sendotzen ari da, pandemiak ekarri zuen jauzi handirik gabe, eta 2021ean % 48,6koa da.

Prestakuntza-jarduerak

Prestakuntzari dagokionez, 2021ean 1.988 tailer eman ziren. Horietatik 1.362 lehen hezkuntzako, bigarren hezkuntzako eta LH II-ko ikasleei eman zitzaizkien, bai beren ikastetxeetan, bai Kontsumobidekoetan. Guztira, ia 19.000 pertsonak parte hartu zuten jarduera horietan.

Bestalde, 2021ean 3.048 ikuskapen-jarduketa egin ziren, alerta-sareak, kanpaina espezifikoek, eskaerek, salaketek, ofizioz edo bestelako arrazoiek eraginda.

Sailburuak azaldu duenez, gaur egun kontsumitzailea, oro har, “Prestatuta eta informatuta” dago modu “arduratsuan” eta “arrazoizko” irizpideekin kontsumitzearen garrantziaz.

Hurtadok nabarmendu du Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak eta Kontsumobidek kontsumoaren kontzeptu hori indartzeko lan egiten dutela, eta gai horrek “funtsezko” garrantzia duela beren jardueran.

Sailburuak kontsumo “arduratsua” egiteko deia egin du, baita “tokiko erosketak” egiteko eta kontsumitzaileen eskubideak defendatzeko ere.

Ildo horretan, kolektibo “ahulenen” beharrei erantzuteko lanean jarraitzeko konpromisoa hartu du, eta iragarri du “datozen egunetan” aurkeztuko duela “kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Estatutua”.