Erdieroaleen edo mikrotxiparen faltak produkzio-txandak bertan behera utzi ditu Estatuko hainbat automobil-fabrikatan, eta, oraingoz, Ukrainako gerra ez da ondoriorik izaten ari, eta kezka nagusia erdieroaleen etorrera da, Asiatik datozenak.

Gasteizko Mercedesen lantegiaren kasua da hori, martxoaren lehen astetik bertan behera utzi baitzituen hiru ekoizpen-txandak, eta aurreikuspenen arabera, bihar, asteazkena, ekingo diote berriro fabrikazioari.

Joan den urtetik, faktoria horrek geldialdiak izan ditu ekoizpenean, erdieroalerik ez dagoelako, eta, ondorioz, aldi baterako lan-erregulazioko espediente bat baino gehiago aplikatu behar izan dira, ekainera arte indarrean dagoen 30 eguneko azkena. Fabrikak geldialdi garrantzitsua izan zuen abenduaren 17tik urtarrilaren 3ra, eta 2022an 158.000 ibilgailu ekoiztea aurreikusten da; horrek ekoizpen errekorra ekarriko luke, baina hornidurarik ezak aurreikuspena alda lezake, oraingoz ez baita berrikusi.

Gasteizko lantegiko zuzendaritzako iturriek adierazi dutenez, Errusiak Ukraina inbaditu izanak ez du eraginik izan, erabiltzen dituzten erdieroaleak Asiako herrialdeetatik baitatoz. Bitartean, Vigon, Stellantis lantegian, ekoizpena etenda dago aste honetan, erdieroaleen krisia dela eta. Renaultek Valladoliden duen ibilgailuen lantegia geldirik dago aste honetan, baina Palentziakoa gaur itzuliko da jarduerara. Opelek, bestalde, itxita dauka gaueko 1. linea Zaragozan. Seatek normaltasunez lan egiten du Martorellen.

Egilea Andoni Beitia