Vigoko arrantza-flotaren eta haren eragin-eremuaren segmentu “garrantzitsu” batek jarduera geldiarazi eta portuan jarraitu behar izan du gasolioaren prezioaren igoera “etengabearen” ondorioz, Vigoko portuko arrantza-armadoreen kooperatibak (ARVI) jakinarazi duenez.

Asteazken honetan, ARVIri atxikitako enpresa armadoreek eta Vigoko portuan, OPNAPA 88an, OPPP 3an eta OPPP 4an kokatutako ekoizleen erakundeek bilera bat egin dute elkarrekin, gasolioaren prezioaren igoera “neurrigabearen” ondorioz sortzen ari diren arazo guztiak aztertzeko; izan ere, horrek eragin “nabarmena” du arrantza-ontzien ustiapen-gastuetan.

Topaketa horretan, “Premiazkoa eta premiazkoa” dela “minimis” laguntzak aktibatzea identifikatu da. Laguntza horiek abenduaren 31ra arte daude indarrean, covid-19aren ondorioz laguntza horien muga handitu zuen Erregelamenduaren esparruan, ontzien, tripulazioen eta enpresen arrantza-jarduera babesteko.

Aktibatu daitezkeen beste laguntza potentzial batzuk ere aztertuko dira, “Minimis laguntzak nahikoak izango ez direla kontuan hartuta”. Horregatik guztiagatik, zenbait enpresa eta azpisektorek, hala nola Vigoko inguraketa-flotak, adierazi dutenez, gasolioak gaur egun lortu duen prezioa ikusita, eta lehen aipatutako laguntzak eta eskaini daitezkeen beste laguntza batzuk erabaki arte, ezin izango dute beren arrantza-jarduera garatzen jarraitu.

Orain lanean ari diren ontzien kasuan, ezin izango dute berriro ekin portura itzultzen direnean. “Horregatik da garrantzitsua premiaz aktibatzea, Frantziako Gobernuak egin duen bezala”, aldarrikatu dute ARVItik.

Egilea Andoni Beitia