Ingeteam, arrakastaren bidean

Ingeteamek 2022-2024 plan estrategikoa aurkeztu du. Plan horren helburua da fakturazioa % 44 handitzea 1.000 milioi euro inguruko bolumenera iritsi arte, 210 milioi inbertitzea eta 1.000 pertsona kontratatzea (horietatik 250 Euskadin) datozen hiru urteetan.

Plan hori ostegun honetan aurkeztu dute, besteak beste, Teresa Madariaga Ingeteameko presidenteak eta Adolfo Rebollo enpresako CEOak, eta nabarmendu du “inflexio-puntua” izango dela, eta “beste dimentsio batera” eramango dituela, “Elektrifikazio jasangarriaren liderra” eta trantsizio energetikoaren “funtsezko eragilea” izateko helburuan.

Ingeteamek 50. urteurrena bete du, eta aurreko plan estrategikoa amaitu du, 2021ean amaitu zena. Ekitaldi hori 675 milioi inguruko fakturazioarekin itxi zen. Enpresak 2019-2021 plan hori amaitu zuen, negozio-zifraren helburua % 97ra iritsiz, eta “errentagarritasun jarraituarekin”, “Hainbat motatako zailtasunek higatu dutena”.

Zehazki, 2019-2021 aldian negozio-zifraren hazkundea % 6koa izan zen 2018arekin alderatuta (aurreko planaren indarraldiko azken urtea), aurreikusitakoa baino hazkunde txikiagoa ( % 15), baina Rebollo pozik agertu da dauden zailtasunak direla-eta, hala nola pandemia, lehengaien eskasia, energiaren kostuaren igoera, aseguruen kostua edo sare logistikoko arazoak. Hala ere, Ingeteamek % 100ean bete zituen ezarritako I+Gko inbertsio-helburuak (103 milioi).

Rebollok azaldu duenez, horrek guztiak emaitza positibo “apala” ekarri du, 2021ean salmenten gaineko % 2tik gorakoa izan zena, hau da, 13,5 milioiko irabazi garbia. Enpresaren helburua da plan berri honekin haztea, batez ere berriztagarrietan (eolikoa, eguzki-energia eta hidraulikoa), baina baita, gainera, energia elektrikoaren garraio eta kontsumo eraginkorrean ere.

Rebollo ziur agertu da energia berriztagarrien merkatua azkar haziko dela datozen urteetan, hidrogeno berdea funtsezkoa izan daitekeela uste baitu, eta Plan Estrategiko berri honekin “eraldaketa energetikoaren funtsezko eragile izateko” kokatu nahi dute.

Fakturazioari dagokionez, helburua % 44 haztea da, 1.000 milioi inguruko bolumena lortu arte, eta espero dute aurreikusitako hazkundearen % 70 berriztagarriak sortzearen aldeko apustutik etortzea. Planean aurreikusitako hazkundea erabat organikoa da, baina horrek ez du esan nahi aliantzak edo eskuratzeak bezalako eragiketak baztertzen dituztenik. Rebollok aitortu du fruiturik eman ez duten aliantzetan lan egin dutela, baina aukera guztiak “aktiboki” aztertzen ari direla.

Planak % 5eko errentagarritasuneko “gutxieneko helburua” ezarri du zergen aurreko emaitzari dagokionez, eta “hortik gora”. “Proiektuaren iraunkortasuna bermatuko duen” errentagarritasun-maila nahikoa lortzea espero du Rebollok.

Plan berri horren bidez, Ingeteamek “gizartea elektrifikatzeko potentzia bihurtzeko teknologian erreferente gisa finkatu nahi du bere burua, eta 1.000 lanpostu sortzea aurreikusten du, 100 baino gehiago I+Gn. Gaur egun, 4.100 pertsona ari dira lanean Ingeteamen, eta 2024aren amaierarako 5.100 langile izatea aurreikusten da.

210 milioi euroko inbertsioa

1.000 lanpostu berri horietatik 250 inguru Euskadin daude, eta 1.601 pertsonak egiten dute lan bertan; Rebollok, berriz, langile kualifikatuak kontratatzeko dauden arazoak aipatu ditu, ingeniaritzak “apur bat gutxietsita” daudelako.

Hurrengo hirurtekorako, Ingeteamek 210 milioi euroko inbertsioa aurreikusi du; horietatik 140 milioi I+Gra bideratuko dira, eta 70 milioi instalazio berrietan inbertitzera eta daudenak hobetzera.

Zehazki, Beasainen (Gipuzkoa) eta Sesman (Nafarroa) dituen autokontsumorako bi planta fotovoltaikotan inbertituko du. Era berean, Nafarroako lantegia handitu eta Foru Komunitateko eraikin berri batean inbertituko du, entsegu- eta bulego-laborategi berri bat hartuko duena. Ingeteamek Milwaukee (AEB) lantegiko gaitasunak ere hobetuko ditu, “Moldakorragoa izan dadin eta etxeko bezero gehiago zerbitzatu ahal izateko, sektore gehiagotakoak”.

Ingeteamek 800 milioiko eskaera-zorro “historikoarekin” ekingo dio plan estrategikoari, eta aurtengo salmenta-helburua beteko du. Beraz, eskaera gehiago itxi beharko dituzte.

Enpresak ez du Burtsara irteteko asmorik, baina bere planean ez da halakorik aurreikusten, eta adierazi du “egonkortasun” handia dagoela eta bazkide sortzaileek kontrola mantentzeko interesa dutela. Era berean, ziurtatu du enpresa “onbideratuta” dagoela, “Ia zorrik gabe”, eta, beraz, ez dutela merkatuan finantzatzeko beharrik. Bere bazkideetako bati, Kutxabanki, dagokionez, Ingeteameko arduradunek adierazi dute ez dagoela “mahai gainean” bere partaidetza berriro murriztea.

Plan hau energiaren prezio altuen testuinguruan aurkezten da eta Ukrainako gerra “deitoragarriak” markatzen du, “Guztiak eragiten baitu” eta zer gertatuko den jakitea “kristalezko bola ateratzea” da.

Negozio marjinala Errusian

Adolfo Rebollo Ingeteameko CEOak azaldu duenez, Errusian enpresak duen negozioa “oso marjinala” da eta ez da negozio zifraren % 1era iristen, eta zigorrak ezartzearekin batera herrialdean merkataritza-ekintzak egiteari utzi diotela gaineratu du. Aitzitik, “Negozio eta egonkor” bat dute Polonian duela ia 15 urtetik, eta espero dute beren jarduerak eraginik ez izatea eta gatazka beste herrialde batzuetara ez zabaltzea.

Rebollok adierazi du espero dutela gerra honek Ingeteamen izango duen eragin zuzena “oso mugatua” izatea, Coviden pandemiarekin izan dutenaren antzekoa, eta, zeharka, gogorarazi du EBren mezuen arabera egoera horrek elektrifikazioa azkartu dezakeela, eta horrek negozio gehiago ekarriko lukeela, “Baina ez dugu negozio gehiago izan nahi, gerra bat dagoelako”, gaineratu du.

Haren ustez, gertatzen ari denaren zati bat Errusiarekiko dagoen mendekotasun energetikoarekin lotuta dago, eta badirudi irtenbidea energia berriztagarriak direla. Ildo horretan, konexio-puntuetarako baimenak eta sarbideak bizkortu behar dituzten gobernuen esku egongo dela gaineratu du, “Gainerakoa prest dagoelako”.

Bestalde, energiaren prezio altuak ikusita, elektrointentsiboak ez diren arren, haiei ere eragiten diela ziurtatu du, eta arrazoietako bat da 2021ean errentagarritasuna zuten helburura ez iristea. Plan estrategikoa “zaildu” dezakeen beste faktore bat lehengaien eskasia da, “Eguneroko ogia” baita azken sei edo zazpi hilabeteetan, eta dagoeneko bere negozio-zifrari eragin baitio.

Konpainiak barne-berrantolaketa egin du, “Merkatura hobeto bideratzeko eta barne-eraginkortasuna gehiago aprobetxatzeko”. Ildo horretan, matrize-antolaketa bat ezarri du, bezeroari zuzendutako sektore-orientazioarekin, bere produktu-, sistema- eta zerbitzu-gama osoaren salmenta bultzatzeko.

Sektore-antolaketa hori zortzi funtzio-arlorekin eta hiru segmentu teknologikorekin (makina elektrikoa, bihurgailuak eta kontrola eta zerbitzuak) osatzen du, eta espezializazioa, jardunbide onenen zeharkakotasuna eta barne-eraginkortasuna ditu helburu.

Gaur egun, Ingeteamek 5 kontinenteetako 24 herrialdetan du presentzia, eta lantaldearen ia heren bat bertan enplegatzen du. Gaur egun, bere ekoizpenaren % 80 baino gehiago esportatzen du, eta bere merkatu nagusietan (Europa, Ipar Amerika, Australia, Brasil, India eta Txina) kuota handitzen ahaleginduko da.