CAF Taldeak kontratu bat sinatu du SAR estatuko tren-operadorearekin (Saudi Arabia Railways), Saudi Arabiako operadorearen tren-flotaren mantentze-jarduera, laguntza teknikoa eta lotutako beste zerbitzu batzuk barne hartzen dituena. Kontratuaren bolumena 200 milioi euro ingurukoa da.

Beasainen egoitza duen konpainiak azaldu duenez, alde batetik, akordioaren arabera, Saudi Arabiako operadorearekin batera egingo dira CAFek azken urteotan herrialdean hornitutako trenak mantentzeko lanak, bost urtez.

Riyadh hiriburua Qurayat hiriarekin Jordaniako mugan komunikatzen duen North-South linean zerbitzua ematen duten unitateak dira, baita East-West linean lan egiten dutenak ere, Riyadh eta Dammam lotzen dituena, 1.700 kilometro baino gehiagoko hedadura duen trenbide-sarea, zeinak, aipatutako hiriez gain, Al-Qasail edo Hsiail bezalako beste eremu garrantzitsu batzuk komunikatzen baititu.

Horrez gain, ‘Engineering Excellence Centre’ ingeniaritzako sail erkide bat sortzea erabaki da. Sail horren helburua SAR enpresako langileak prestatzea da, unitateen mantentze-lanetarako gaitasun operatiboak izan ditzaten, bai eta Saudi Arabiako enpresaren instalazioak egokitzea ere, kontratu honetan jasotako unitateen sistema nagusiak berregokitzeko jarduerarako.

CAFek zehaztu duenez, azken horrek tailerrak egokitzea ekarriko du bogien eta ardatzen mantentze-lanak egiteko, errodadura aldatzeko eta berariazko eremuak egokitzeko motor eta osagai pneumatikoen overhaula egiteko.

Ikerketa-lanak egiteko hitzarmena

Aldi berean, unibertsitateekin eta tokiko zentro teknikoekin izaera estrategikoko akordioak egingo dira, eskualdeko trenbide-sektorearekin lotutako ikerketa-lanak egiteko eta gaitasunak eta ezagutzak indartzeko.

Azkenik, kontratuak SAR “digital hub centre” ren ezarpena ere aurreikusten du, erreferentziazko zentro gisa golkoko eskualdean trenen digitalizazioaren esparruan, eta horren helburua aipatutako flotetako trenetarako sistema eta tresna digitalak garatzea izango da, CAFek eta SARek dagoeneko hainbat urte daramatzaten eremu horretan lanean.

Euskal enpresak zehaztu duenez, garapen hori CAFen tren digitalerako LeadMind plataformatik abiatuta egingo da. Plataforma horrek aukera ematen du “konektatutako trenen belaunaldi berri bat eta operadore eta mantentzaileentzako zerbitzu lehiakorragoak izateko”. Hori guztia datuak lortu eta aztertuz, unitateen urruneko diagnostiko jarraituaren bidez, eta ondoren jasotako datuen fluxuen analisi estatistiko adimendunaren bidez.

Proiektu berri honekin, CAFek Saudi Arabian duen presentzia sendotuko da, enpresak azken urteotan herrialdean egin dituen unitateen hornikuntzarako eta mantentze-lanetarako kontratuen ondoren.

Egilea Andoni Beitia