Garraiolariek manifestazioa egin dute Gasteizen, 8 kilometroko karabanarekin

Erregaien kostuagatik greban dauden garraiolariek Langraiz Okatik Eusko Jaurlaritzak Gasteizen duen egoitzara abiatu den karabana batean parte hartu dute joan den asteazken honetan, Jaurlaritzari “sektoreak bizitzen jarraitu ahal izateko neurriak” eskatzeko.

Hiru sindikatuko ordezkari Alberto Nuñezek ohartarazi du garraiolariak “egoera kritikoan” daudela, “Jasanezina”, azken urteotan Gipuzkoako bidesariak bezalako kostuei gasolioaren garestitzea gehitu behar baitzaie.

Azaldu duenez, 2021ean erregai horren kostua % 26,5 igo zen, eta Errusiak Ukraina inbaditu izanaren ondorioz, azken astean litroaren prezioa euro erdi igo da.

Egungo egoeran, “Garraiolari autonomoak edo bi edo hiru ibilgailu dituen enpresa txikiak”, adierazi du Nuñezek, “Ezin du lanik egin, eta egiten badu, galerekin lan egiten du”, “Oso zaila egiten baitzaio kostu erantsi guztia fakturan jasanaraztea”. Izan ere, lanean jarraitzen duten kamioiak “enpresa handietakoak, flotistak” eta atzerritarrak direla ziurtatu du.

“Urteetan sektoreari bizkarra ematea” leporatu die Hiruko ordezkariak administrazioei, eta “abantailarekin jokatzen duten figurak” baimendu izana leporatu die, “Kooperatiba faltsu eta enpresa deslokalizatu gisa, kostu sozial eta tributario desberdinekin lan egiten dutenak, betiere garraio merkea izateko asmoz”.

Laguntza eske

Erakundeei eskatu die “kable bat botatzeko” eta garraiolarien “aldarrikapen historikoei erantzuteko”, garraiolariek “jarraitu ahal izateko babesa senti dezaten” eta “sektorearen egungo egiturari eusteko”, ” % 85ean autonomoek eta oso tamaina txikiko enpresek osatua”; izan ere, Euskadin, industriaren gehiengoa “garraiolari txikiekin lan egiten duten” enpresa eta tailer txikiak dira.

Gasolioaren kostua merkatzeko balizko zerga-jaitsieraz galdetuta, Nuñezek onartu du “egoeraren araberako” irtenbidea izan daitekeela, baina beharrezkoa dela “epe labur, ertain eta luzera sektoreak lanean jarraitzea ahalbidetuko duten neurriak” hartzea.

Hiruk eskatutako neurrien artean, fakturak gasolioaren prezioaren arabera berrikusteko betebeharra eta berankortasunaren amaiera, garraioaren eta dumping-aren ondoz ondoko azpikontratazioa, kooperatiba faltsuen aurkako borroka eta kamioiei bidesariak kentzea daude.