Automozioa garraiolarien grebaren ondorioak nabaritzen hasi da

Automobil-ekoizleak hasiak dira garraiolarien greba mugagabearen ondorioak nabaritzen, eta oztopo hori, Errusiak Ukraina inbaditu ondoren areagotu den hornidura-krisiarekin batera, geldialdiak eragiten hasi da Estatuko lantegietan.

Fordek Almussafesen (Valentzia) duen lantegiaren kasua da hori, atzo ibilgailuak ekoizteko lantegiak gelditu behar izan zituen. Neurri hori gaur eta datorren astelehenean errepikatuko da. Valentziako lantegian gehiengoa duen UGT Ford sindikatuko iturriek adierazi dutenez, astea amaitu aurretik produkzioarekin jarraitzeko beharrezko osagaiak jasotzen badira, ez litzateke beharrezkoa izango asteleheneko lanuztea egitea.

Horrela erabaki zen Ford Españaren Aldi Baterako Enplegu Erregulazioko Espedienteen (ERTE) jarraipen-batzordearen azken bileran, “Erdieroaleen eta osagaien horniduraren ezegonkortasunaren” aurrean eta “egungo egoera” ikusita.

Almussafes lantegiak ekoizpena hamabost lanegunez gelditzea aurreikusi du aurtengo lehen hiruhilekoan, erdi-eroale eta automobilgintzako osagaien faltak eragindako ezegonkortasunaren ondorioz.

STELLANTIS, FIGUERUELASEN (ZARAGOZA)

Stellantis automobil-talde frantsesak Figueruelasen (Zaragoza) duen Opelen fabrikak erdieroaleen eskasia eragiten jarraitzen du, garraio grebarekin areagotuta. Ildo horretan, konpainiak hilabeteak daramatza astero, baita egunero ere, ekoizpena doitzen bere bi lerroetan (1, Citroën CE Aircross eta Opel Crossland ekoizten dituena, eta 2, Opel Corsa muntatzen duena).

Vigon duen fabrikan, ekoizpena beste astebetez eten behar izan du, astelehena 21era arte, hasiera batean langileek astelehenean lanera itzuli behar izan zuten arte. Gainera, konpainiak ia 30 geldialdi programatu ditu bere ekoizpenean urtea hasi zenetik, eta asteburuko txanda bertan behera utzi du.

MERCEDES, ASTEAN HIRU EGUNETAN

Gasteizen, Mercedes alemaniarrak datorren asteko lan-egutegiaren berri emango du gaur, bere ekoizpena astean hiru egunera murriztu behar izan ostean, hornidura faltaren egoera “kritikoa” dela eta. Horrela, otsailaren 25ean konpainiak ekoizpena eten zuen eta ordutik asteazken, ostegun eta ostiraletan bakarrik joan dira lanera.

19an ere ez da lanik egingo, nahiz eta hilaren hasieran zuzendaritzak bi larunbat horiek aktibatzea pentsatu zuen (baita martxoaren 26an ere), galdutako jarduera berreskuratzeko asmoz. Horrela, martxoko lehen hiru asteetan sei egun baino ez dira lan egingo, eta bederatzi laneguni dagokien ekoizpena galduko da.

RENAULT ETA VOLKSWAGEN

Palentzian eta Valladoliden, Renault frantziarrak aldi baterako lan-erregulazioaren barruan aurreikusita zeuden geralekuak mantenduko ditu -hilaren 14an, 15ean, 16an, 21ean eta 22an- Motores Valladoliden, Palentzian eta kateatutako lineetan. Sevillan, Renaultek truke-kutxak egiten dituen lekuan, erregulazio-geldialdi bat egingo dute datorren astean, ekoizpena merkatuaren eskarira egokitzeko. Nafarroan, Volkswagenek normaltasunez ekoizteko asmoa du datorren astean, beraz, epe motzeko lanuzteak baztertu dituzte.