Javier Hurtado Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak adierazi du Euskadira egingo diren bisita turistikoei buruzko itxaropenak positiboak izaten jarraitzen dutela Aste Santuko erreserbei begira, Ukrainako gerra-krisiaren inguruan sortutako “ziurgabetasuna” gorabehera. Sailburuak onartu duenez, Errusiaren inbasioaren ondorio ekonomikoek eta mugikortasunekoek “hainbat sektoreri eragingo diete, besteak beste, turismoari eta garraioari”, baina oraindik ez dakite “zein neurritan”.

Hurtadok ostegun honetan aurkeztu du Aste Santu honetan Euskadira bisitariak erakartzeko bere sailak bultzatutako kanpaina.

Aurten aukeratutako eslogana “bizi Euskadi” da, eta kanpaina berri honen bidez, “Aste Santu honetan Euskadin esperientzia bat bisitatu eta bizitzeko gonbita egiten du Sailak.

Esloganak visit (ingelesez bisitatzea) eta bizi (euskaraz bizitzea) kontzeptuak batzen ditu, eta Hurtado sailburuak aurkezpenean azaldu duenez, “Publiko nazional bati zuzentzen zaio, Frantziako hegoaldea eta Portugaleko zati bat sartzeaz gain”.

Javier Hurtadok azaldu duenez, bere Saila “aurreikuspen onekin abiatu zen turismorako 2022rako, 2021ean Euskadik 1,2 milioi bidaiari” berreskuratu “zituenetik, % 83ko hazkundearekin.

Azpimarratu duenez, “Nazioarteko turismoaren beherakada arintzea eta estatuko turisten % 32 gehiago erakartzea lortu dugu, batez ere, 2021eko bigarren seihilekoarekin 2019koarekin alderatuta, abuztuko eta urriko zifrak handiagoak baitira sarreretan, ostatu-gauetan eta batez besteko tarifetan”.

Era berean, sailburuak uste du Ukrainaren inbasioak eta ekonomia- eta mugikortasun-ondorioek “hainbat sektoreri eragingo dietela, besteak beste, turismoari eta garraioari, nahiz eta oraindik ez dakigun zein neurritan”.

Hala eta guztiz ere, ondoren zehaztu duenez, “Adituen itxaropenak positiboak dira oraindik” Aste Santuko erreserbei begira, eta, beraz, zure Sailak lanean jarraituko du, “Hainbat agertoki aztertzera behartu gaituen zalantzarekin, eta gure sektoreak beren jardueran babesten eta bultzatzen jarraitzeari begira”.

Modu emozionalean

Aste Santuko datei dagokienez, Hurtadok azaldu du kanpaina “nagusiki nazional” baterako, non Euskadi helmugaren ezagutza “erdi altua den”, bere Sailak planteatu duela “nola adierazi modu emozionalago batean garena”.

“Badakigu turistek, gero eta gehiago, esperientzia paregabeak bizi nahi dituztela, bisitatzen duten lekuaren murgiltzea modu lokalagoan sentitzea, biztanleek beraiek bezala”, adierazi du.

Era berean, adierazi duenez, egiaztapen horretatik abiatuta, Euskaditik, “Harrera egiten diegunok, beste bat bezala sentiarazi nahi ditugu, hori baita itzuli nahi izateko eta gure patuaren benetako enbaxadore bihurtzeko eta Euskadi bizitzeko modurik onena”.

Horregatik guztiagatik, sailburuak adierazi du Bizit Euskadi sortu dela, “Hainbeste helmuga erabiltzen dituzten Visit Euskadiren ingelesezko ikur_and_t = ut_and_gt;_ 1_; hitzaren eta bizitzea gogorarazten digun euskarazko bizipenaren bidez; izan ere, kontzeptu horrek” bi hitzetan laburbiltzen du gure bisitariei eskaini nahi diegun bizitza_and_t = ut_and_gt;_; esperientzia “.

Hurtadok azaldu duenez, “Ikus-entzunezkoa” izango den kanpaina honekin, Eusko Jaurlaritzak “garen Euskadi erakusten du, plurala, aberastasun eta aniztasun turistiko handikoa, nazioartean ezaguna den gastronomiarekin eta 2 orduko distantzian plan-aniztasun izugarria eskaintzen duen ingurunearekin”.

Gainera, kanpainak “bere turismoaren indarra” ere erakusten du, “Turismo jasangarria eta arduratsua, inguruarekin errespetuz jokatzen duena eta bisitariak ingurunearen parte direla sentiarazi nahi duena”.

Egilea Andoni Beitia