CAFek ekoizteari utziko dio eta euskal flotak portuan jarraitzen du garraio grebagatik

Azken egunotan garatzen ari den garraioaren grebak industrian izan dituen ondorio negatiboek CAF trenbide-fabrikatzailea harrapatu dute, eta bihar gelditu beharko du bere jarduera, gatazka honen ondorioz hornidurarik ez duelako. Gatazka horrek errepideko salgaien garraioaren sektore osoa biltzen ez badu ere, Errusiaren gerrak Ukrainan dagoeneko kaltetutako jarduera ekonomiko bati eragiteko adinako garrantzia du.

Beasainen egoitza duen konpainiako iturriek berretsi egin zuten neurri hori, ibilgailuen fabrikazioari eta akaberari eragiten diena eta jardueraren zatirik handiena hartzen duena. Geldialdi hori, gainera, CAFek Gipuzkoan dituen bi lantegietan gertatuko da, Beasainen eta Irunen. LABek CAFeko enpresa-batzordean duen ordezkaritzak jakinarazi zuen zuzendaritzak jakinarazi ziela geldialdiak bost egun iraungo duela, Metalaren Hitzarmeneko 9. artikulua lehen aldiz aplikatuz.

CAFek aurreko astean iragarri zuen Beasainen kokatutako gurpil-sekzioko dibisioetako batean jarduera bi egunez geldiaraztera behartuta zegoela. Linea hori trenbideetako gurpilen forjaketa eta tratamendu termikoan aritzen da, eta gas-kontsumo handia eskatzen du.

Gipuzkoan dagoeneko detektatu dira jarduera gelditu behar izan duten konpainia handien lehen kasuak. Arcelor Mittalek Olaberriako lantegia gelditu behar izan zuen duela bi aste, energia elektrikoaren prezio altuaren ondorioz “galerak ez sortzeko”. Michelinek ere Europako hainbat lantegiren ekoizpena aldi baterako etetea erabaki zuen, tartean Lasarte-Oriakoa eta Gasteizkoa, arazo logistikoengatik. Errenteriako Papresa paper-fabrikak, bere aldetik, jarduera geldiarazi zuen igandean, garraio grebaren ondorioz.

Baxurako euskal flota, bere aldetik, portuan amarratuta egongo da garraio grebaren ondorioz, gaur arte behintzat, patroiak telematikoki biltzen baitira berriro arrantzan hasi ala ez erabakitzeko.

Hala adierazi zion Eusebio Arantzamendi Bizkaiko Arrantzaleen Kofradien Federazioko presidenteak Eferi, eta gogorarazi zuen Bizkaiko eta Gipuzkoako flota lehorrean dagoela “joan den astetik”. Ohartarazi zuenez, “Berdelaren kostera hasi da, eta konponbideak luze jotzen badu, ezin da kuota osoa hartu; beraz,” Zenbat eta lehenago konpondu, orduan eta hobeto guztiontzat “.