Espainiako Gobernuak 500 milioi euroko erregaiak ordaintzeko zuzeneko laguntzak adostu zituen atzo garraioaren sektoreko enpresa-erakunde nagusiekin, petrolioaren igoerak garraiolariengan eragiten duen eragina konpentsatzeko.

Raquel Sanchez Garraio ministroak iragarri zuen Errepideko Garraioaren Batzorde Nazionaleko (CNTC) ordezkariekin bildu ondoren. Batzorde horrek sektoreko enpresen % 80 ordezkatzen ditu. Adostutako neurri nagusia da hobari handiagoak aplikatzea gasolio profesionala delakoaren bidez, hau da, garraioaren sektoreak Hidrokarburoen gaineko Zergari aplika diezaiokeen hobari fiskala.

Negoziazio horiek CNTCn ordezkaritzarik ez duen sektoreko gutxiengoen elkarte batek deitutako garraiolarien lanuzte mugagabetik kanpo gertatu dira; izan ere, horrek eragin handia izan du ondasunen horniduran, errepideetan egindako presioagatik eta soldatapeko gidarien aurka, azken horiek, greba bat ez zenez, ez baitzeuden lanuztera deituta.

Talde hori Salgaien Errepide Nazional eta Internazionaleko Garraioaren Defentsarako Plataformaren barruan dago, eta duela zortzi egunetik hornikuntza-katea astintzen ari den langabeziari eusten diola erantzun zion. “Garraio Ministerioak gurekin adosten eta sinatzen ez duen bitartean, hau ez da etengo. Ez dugu presarik, langabezian gaudenean lan egingo bagenu baino askoz gutxiago gastatzen baitugu “, esan zuen Manuel Hernandez presidenteak.

Ministroak “indarkeriaz eta hertsapenez” jokatu duten garraiolarien langabetuen “gutxiengo” gisa aipatu zuen Plataforma, eta kamioilariei lanera ateratzeko eskatu zien, Gobernua haiekin egongo delako “haien segurtasuna eta interesak defendatzeko”.

Bart gauean, bileraren emaitzaren berri izan ondoren, hainbat patronalek, tartean Fenadismerrek (CNTCn du ordezkaritza), gaurtik aurrera gelditzea erabaki zuten, Gobernuak agindutako laguntzak zehaztu ez zituztelako, sektoreko iturriek EFEri ziurtatu diotenez.

Zergak jaistea ez da aukera, Gobernuaren esanetan

Raquel Sanchezek adierazi zuen erregaien edo BEZaren gaineko zergak jaistea, oposizioak eskatu duen bezala, ez dela aukera bat, fiskalitatea “Europako araudiak baimentzen duen baxuena” delako eta ez zuelako eraginik izango, profesionalek jada aplika baitezakete BEZaren kenkari bat. Gasolioaren prezioaren murrizketa errege lege-dekretua indarrean sartzen denetik aurrera aplikatuko da. Errege lege-dekretua martxoaren 29an onartuko da, Europako beste herrialde batzuetan iragarritakoaren ildotik eta, zehazki, Frantziakoaren antzeko ereduari jarraituz. Hobariaren zenbateko espezifikoa hurrengo martxoaren 24ko eta 25eko Kontseilu Europarraren ondoren bakarrik zehaztu ahal izango da.

Frantziako ereduan, prezioaren hobariaren zati bat aurrekontu publikoak sostengatzen du, eta bestea banatzaileen edo merkaturatzaileen kontura da. Frantziako Gobernuak abiarazitako planak 400 milioi euroko zuzkidura du eta 520.000 ibilgailuri egingo die mesede. Laguntza hori garraiolarien elkarteekin adostu zen joan den ostiralean, eta aurreikusitako greba bertan behera uzteko balio izan zuen. Greba bertan behera utzi arren, atzo kamioilarien, taxilarien eta arrantzaleen protesta isolatuak ez ziren saihestu.

400 milioiek enpresen diruzaintza indartuko dute, autobus bakoitzak 1.000 euro jasoko dituen baremoaren arabera, eta kamioiek, tonajearen arabera, 400 euro artean 7,5 tona baino gutxiagokoen kasuan, eta 1.300 euro atoidun kamioien kasuan. Furgonetei, anbulantziei eta bestelako ibilgailu sanitarioei 300 euro emango zaizkie.

Egilea Andoni Beitia