Automobilen munduko matrikulazioak % 2 jaitsiko dira aurten, Errusiak Ukraina inbaditu duelako munduko horniduraren etenaldi etengabeen ondorioz, S & P Global Ratings-en txosten baten arabera.
Kalifikazio-agentziak sektoreko salmentei buruzko aurreikuspenak aldatu ditu, RatingsDirect enpresak argitaratutako azterlana kontuan hartuta; izan ere, aldez aurreko kalkuluen arabera, munduko salmentak % 4 eta % 6 artean igoko ziren ekitaldi honetarako.
Vittoria Ferraris S & P Global Ratingseko kreditu-analistak azaldu duenez, “Ondorioak nabarmenagoak izango dira, ziurrenik, Europako eskualdearentzat, eta beste merkatu batzuetara heda litezke, gatazka luze bat gertatuz gero”.
Bereziki, eskualdean automobilen pieza giltzarrien hornidura eteteak, Ukrainan kableak fabrikatzea barne, paladioa bezalako materialen balizko eskasiak eta altzairuaren, kobrearen, aluminioaren eta nikelaren prezioen igoerak industriarentzako funtsezko arriskuak planteatzen dituzte 2022an.
Era berean, Ukrainako gatazka belikoak lehengaiekiko (gasa eta petrolioa, esaterako) kanpo-mendekotasuna ere izan lezake.
“Hornidura-arazoak nagusi diren merkatu-baldintza horietan, epe laburreko kreditu-inplikazio batzuk ikusten ditugu munduko automobilen ekoizle eta hornitzaileentzat”, adierazi du Ferrarisek. “Kalifikazioaren eragina kreditu-metriketan sartutako maniobra-marjinaren araberakoa izango da. Automobilen fabrikatzaileek automobilen hornitzaileek baino kalifikazio-espazio erosoagoa izatea espero dugu, baina edozein kalifikazio-ekintza modu selektiboan gertatuko litzateke “, ondorioztatu du.
Hala eta guztiz ere, ez da espero prezioen gaineko presioaren igoerak araudiak bultzatutako elektrifikazioari eragingo dionik, ibilgailu elektrikoen salmentak aurten ere bizkortuko direlakoan, hiru urtean munduko parkearen % 15 eta % 20 bitartean lortzeko.