Hamaikagarren egunez hornikuntza-katean triskantza eragin zuten garraiolarien arteko lanuztearen deitzaileek protesta- eta mobilizazio-egutegiari eutsi diote, Gobernua ez baitzen eseri atzo sektoreko elkarte handiekin amaitzen ari zen gasolio profesionalaren beherapena negoziatzera.

Garraioaren Defentsarako Plataforma Nazionalak uko egin zion lanuztea bertan behera uzteari, eta hori ez dator bat Jaurlaritzaren eta Errepideko Garraioaren Batzorde Nazionalaren (CNTC) arteko atzoko bileran izandako aurrerapenekin, inplikatutako alde guztiak akordio bat lortzeko konbentzituta baitzeuden, nahiz eta bilerak edizio hau ixtean jarraitzen zuen. Bileran izan ziren garraiolarien elkarteetako iturriek adierazi zutenez, erregaiaren garestitzea konpentsatzeko neurriak “zehaztuko” dituen azken proposamen bat espero zuten.

Topaketan parte hartu zutenen arabera, erregaiaren prezioaren deskontua litroko 20 eta 30 zentimo artekoa izan daiteke, alde batek Estatuak jartzea eta besteak operadoreen ardura hartzea aukeratuta. Izan ere, Repsolek atzo iragarri zuenez, Estatuko 3.300 gasolina-zerbitzuguneetan Solred txartelarekin ordaintzen duten garraiolariei litroko 10 zentimo jaitsiko zaie erregaien prezioa. Deskontu hori martxoaren 26tik (larunbata) ekainaren 30era (larunbata) egongo da indarrean.

Komitearekin Nadia Calviño Gobernuko presidenteordeak, Maria Jesus Montero Ogasun ministroak eta Raquel Sanchez Garraio ministroak egin zuten bilera; sektorearen aldetik, salgaien garraioko eta logistikako dozena bat elkarte izan ziren, eta horien artean ez dago joan den astelehenean, hilaren 14an, lanuztea deitu zuen erakundea. “Ni ministro andrearekin eseri arte, ez da lanuztea bertan behera uzten”, ohartarazi zuen Manuel Hernandez Plataformako presidenteak, eta azpimarratu zuen ez duela “ez diru-laguntzarik ez limosnarik” eskatzen, Gobernuak erregaien prezioa murrizteko eman nahi dituen 500 milioi euroei erreferentzia eginez.

Hernandezek defendatu egin zuen erakundeak lanuztea bertan behera ez uzteko hartutako erabakia, negoziazioan gertatzen dena gertatzen dela, “Oinarrizko” kamioilariak bertan ordezkatuta ez daudela iritzita.

Ez dago negoziaketarik

Gainera, mobilizazio “jendetsua” egiteko deia egin zuen, Plataformak deitutako manifestazioari begira, Ministerioak Madrilen duen egoitzaren aurrean. Hernandezek “garraioko langile klasea” ez ordezkatzea leporatu zien Gobernuak elkarrizketatzen dituen elkarteei, eta fokua jarri zuen sektorean “egiturazko” arazo bat dagoela, azpikontratazioaren eta baldintza txarren ondorioz, eta ez erregaiaren garestitzearekin lotutako gai “puntual” bat.

Bere ustez, Gobernuaren eta elkarteen arteko bileran “ez da negoziatzen ari” greba eragin zuen benetako arrazoia, eta enpresa kargatzaile eta mezularien “gehiegikeriarekin” amaitu behar da kamioilarien eta furgoneta-gidarien gainean, haien kostuak baino prezio baxuagoa ordaintzen baitiete. “Ezin gara txorizoen eskuetan egon (…) Ez dit balio lapurtzen didan bera adostea “, azpimarratu zuen. Bruselara iritsi zenean – Kontseilu Europarraren bileran parte hartu zuen –, Pedro Sánchez Espainiako Gobernuko presidenteak adierazi zuen espero zuela akordio bat lortzea garraiolarien langabeziari amaiera emateko, hornidura arazo handiak sortu baititu.

Estatuko kontsumitzaileen eta erabiltzaileen erakunde nagusiek ere hitz egin zuten, eta lanuztearen deitzaileei eskatu zieten beren ekintzak “legezkotasun-esparruaren barruan, gutxieneko zerbitzuak finkatuta eta beteta eta profesionalak errespetatuta” egin ditzatela.

Ildo horretan, “Kontsumitzaileei eta Espainiako ekonomiari are kalte handiagoak eragitea” saihestu behar dela azpimarratu zuten, eta gogorarazi zuten kontsumitzaileei bi aldiz eragiten dietela elektrizitatearen, gasaren eta erregaien fakturen prezioen igoerak eta produktuen garestitzeak.

Avatar

Egilea Andoni Beitia