Hiru sindikatuko (Euskal Herriko garraiolari autonomoen sindikatua) garraiolariek lanuztea babesten jarraitzea erabaki dute igande honetan, euren aldarrikapenen alde, eta horrela garraioan “baldintza duinak” eskatzeko mobilizatzen jarraitzea, Gobernu Zentralaren eta Errepideko Garraioaren Batzorde Nazionalaren arteko akordioa “ez baita nahikoa”.
“Geldirik jarraituko dugu gutxieneko batzuk lortu arte, garraiolariek baldintza eskasetan eta kostuen azpitik lan egin ez dezaten”, ohartarazi dute.
Altsasun (Nafarroa) batzarra egin du igande honetan Hiruk, eta mobilizazioak luzatzen jarraitzeko “gehiengo zabalaren” aldeko apustua egin du.
Sindikatuak adierazi duen bezala, euskal administrazioekiko harremanetan emandako aurrerapausoak eta emandako pausoak berretsi eta baloratu ditu batzarrak, eta, horrela, sektoreari balizko laguntzak emateko “atea ireki da”.
Hala ere, Gobernu zentralari eta egun batzuk lehenago salatu zuten batzordearen elkarrizketari kritikak mantendu dira. “Langabezia-egun hauetan agerian geratu da garraiolari autonomoarekiko erabateko errespetu falta; izan ere, garraiolari autonomoa gelditu eta muturreko egoera horretara iritsi behar izan da, administrazio guztiek, Eusko Jaurlaritzak, Nafarroako Gobernuak eta Foru Aldundiek barne, instituzioak erabat utzi dituzten urteak eta urteak igaro ondoren arreta minimoa jasotzeko”, gaineratu du.
Ez da nahikoa
Gobernu Zentralaren eta Errepideko Garraioaren Batzorde Nazionalaren artean lortutako akordioari dagokionez, uste da ez dela nahikoa, “Beste behin ere garraio-enpresa handien interesak lehenesten baititu, garraiolari autonomoek bizi duten egoera txarraren errudun nagusietako bat baita, eta 400.000 eurorainoko saria ematen baitie enpresa bakoitzeko zuzeneko laguntzetan”.
Horrela, akordioan “funtsezko puntuak” daudela egiaztatu dute Hiruk, “Zehaztu ez direnak edo apur bat jorratu direnak, hala nola garraioaren ondoz ondoko azpikontratazioaren gaia edo garraio-zerbitzua kostuen azpitik egitea debekatzea”.
“Edo zuzenean ez dira funtsezko gaiak jorratu, hala nola 60 urterekin erretiroa hartzeko aldarrikapen historikoa eta sektoreko langileen gaixotasun profesionalen aitorpena”, kritikatu du.
Hiru sindikatuaren ustez, egoera horrek agerian utzi du Batzordeak eta Jaurlaritzarekin hitz egiten duten ordezkari ofizialek ez dituztela “garraiolari autonomoen interesak defendatzen”.
“Hiruko garraiolariek geldirik jarraitzea erabaki dute, garraiolariek baldintza eskasetan eta kostuen azpitik lan egin ez dezaten gutxieneko batzuk lortu arte”, berretsi dute.