Marta Ortegak aste honetan hartuko du Inditexen gidaritza, munduan zehar ia 6.500 denda banatuko ditu, mozkin errekorrak izango ditu eta negozio ereduari eusteko apustua egingo du. Horrela, Pablo Islaren aroa itxiko du, datorren ostiralean, apirilaren 1ean, presidentetza utziko baitu, konpainian 17 urte eman ondoren.
Horrela, Amancio Ortegaren alabak aro berri bati ekingo dio Inditexeko presidente ez-exekutibo gisa, Oscar García Maceiras kontseilari delegatuarekin batera. Izan ere, joan den azarotik darama karguan, eta data horretan iragarri ziren sinaduraren zuzendaritzako aldaketak.
Marta Ortegak taldeko hainbat arlotan egin du lan azken hamabost urteotan, eta, bereziki, Zararen markaren irudia eta moda-proposamena indartzea zuzendu du, arlo hori gainbegiratzen jarraituko baitu.
Bere gidaritzapean, sektoreko sortzaile ospetsuenekin kanpainak egin dira, hala nola Steven Meisel, Fabien Baron, Karl Templer edo Luca Guadagnino, baita ‘Premium’ bilduma berriak ere, Zara SRPLS eta Charlotte Gainsbourg by Zara barne.
“Oso eskertuta gaude Pablo Islari urte hauetan guztietan egindako lan bikainagatik eta dedikazioagatik. Azpimarratu nahi nuke gure taldeari ez ezik, modaren industriari oro har egin dion ekarpen handia “, azpimarratu zuen Marta Ortegak presidente izendatu ostean.
“Txikitatik bizi izan dut enpresa hau, eta azken hamabost urteetan gurekin lan egin duten profesional handi guztiengandik ikasi dut. Beti esan dut nire bizitza gurasoen ondarea garatzen emango nukeela, etorkizunari begira, baina iraganetik eta konpainiaren, gure akziodunen eta gure bezeroen zerbitzura ikasiz, premiazkoena naizela uste den lekuan “, adierazi zuen.
“Erabat ohoratua eta konprometitua sentitzen naiz nigan jarri den konfiantzagatik, eta ilusio handia dut guztion artean egingo dugun etorkizunagatik”, gaineratu zuen.
Marta Ortegak milioi bat euro kobratuko ditu urtean konpainiaren buru izateagatik, zehazki, 900.000 euro administrazio-kontseiluko presidente gisa, eta beste 100.000 euro kontseilari gisa. Bere zuzeneko ardurapean izango ditu barne-auditoretza, idazkaritza nagusia eta kontseilu eta komunikazio arloak.
Konpainiak presidente berriaren berezko balioa azpimarratu du, “Modaren sektoreko negozio retailari eta Inditex taldeari buruz duen ezagutzagatik, non rol eta funtzio desberdinak eta bere garrantzia garatu dituen ikuspegi instituzional batetik”.
Oro har, etorkizunari begira, Ukrainako gerrak bere kontuetan eta Estatu Batuen aldeko apustuan duen eragina alde batera utzita, Inditexek merkataritza-gune gordinaren hazkunde selektiboa espero du datozen urteetan, denda oso desberdinekin, erabat integratuekin, digitalekin eta jasangarriekin.
Azalera gordina handitzeko, irekitze, handitze eta birkokatze berriak egingo dira.
Internet bidezko salmentek %30 gaindituko dute, aurreikuspenen arabera
2020-2021 aldiko dendak optimizatzeko plana burutu ondoren, 2022an merkataritza-guneak salmenta neutralari ekarpen garbia egitea espero du.
Inditexek, gainera, espero du online salmentak salmenta osoaren % 30 gainditzea 2024an, eta, bestalde, marjina gordin egonkorra espero du 2022an, 1.100 milioi euro inguruko inbertsioarekin.
Inditex-en helburua bere negozio-ereduaren izaera bakarra indartzea da, bereizketarako, digitalizaziorako eta jasangarritasunerako inbertsioen bidez.
“Inditex globala, digitala, integratua eta jasangarria da gaur egun”, adierazi du kontseilari delegatuak emaitzen aurkezpenean, eta konpainiaren estrategia bere negozio-ereduan, berrikuntzan eta jasangarritasunean zentratzen jarraituko duela azpimarratu du, bezeroekin eta akziodunekin konprometitutako kokapen bakarretan inbertsioak eginez, dibidenduen politika “erakargarri, aurreikus eta gero eta handiagoarekin”.
“Inditex etekin osoko negozio-eredu bat da, etorkizunari begira hazteko potentzial handia duena”, adierazi zuen García Maceirasek. “Gure DNAk apaltasuna dakar, baina baita anbizio handia ere”, gaineratu zuen kontseilari delegatuak, eta konpainiaren hazkunde organikoaren aldeko apustua egin du.