Garraiolarien lanuzteak indarra galtzen ari den seinale ematen du, Gobernuak sektoreko elkarte gehienekin sinatutako akordioaren ondoren, hain zuzen ere mobilizazioen hirugarren astea hasten denean.

Nahiz eta Errepideko Garraioaren Defentsarako Plataforma Nazionalak – ETEak eta autonomoak biltzen dituena – Langabeziari eusten dion, eta atzo zabaldutako ohar batean kamioilariei eta beste gidari profesional batzuei eskatu zien protestak “ikusgarri” egiten jarraitzeko, gatazkaren “azken txanpari” aurre egiteko.

Sektoreko patronal nagusiek Eferi adierazi ziotenez, egoera “normala” da errepideetan, eta kamioientzako zirkulazio-arazoak aurkitu zituzten Galizia, Asturias eta Euskal Autonomia Erkidegoan, bai eta Puertollano hirian ere (Ciudad Real).

Salgaien Garraioaren Espainiako Konfederazioko (CETM) bozeramaile batek ziurtatu zuen “askoz kamioi gehiago” ibili zirela atzo, aurreko asteko astelehenarekin alderatuta, baina nabarmendu zuen “gurpilak zulatzen” jarraitzen dutela aipatu erkidegoetako piketeetan.

CETMk ez du uste protestekin jarraitzeko arrazoirik dagoenik; izan ere, Gobernuarekin lortutako akordioek “abenduan hartu zirenen osagarri dira, egoeraren arabera”, eta, bere ustez, sektorearen arazo nagusiak konpontzen zituzten.

Protesta “marjinalak” asteburuari dagokionez, kontsultatutako sektoreko iturriek adierazi zuten jarduera-tasa % 98ra iritsi zela igandean zenbait eremutan, hala nola Madrilen inguruan, baina gogorarazi zuten egun horietako datuak ez direla errepideko garraioko jardueraren adierazgarrienak.

“Egoera asko hobetu da”, berretsi zuen Uno Logística patronaleko presidente Francisco Arandak, sektoreko elkarte nagusiaren arduradunak, eta Errepideko Garraioaren Batzorde Nazionaleko salgaien departamentuko kide ere bada. Arandak Eferi egindako adierazpenetan zehaztu zuenez, garraiolariak “akordioaren garrantzia eta onurak ulertzen ari dira”, eta akordioak “sektoreak planteatutako eskakizun gehienak jasotzen ditu”.

Gobernuaren aldetik, Nadia Calviño lehen presidenteorde eta Ekonomia Gaietarako ministroak uste du protestak atzo “modu marjinalean” gertatu zirela.

Mobilizazioak desagertzen ari direla dirudien arren, Bartzelonan garraiolari autonomo talde batek trafikoa eten zuen berriro goizean Itsasertzeko Ingurabidean. Plataformak lanuztearekin jarraitzen du, nahiz eta ostiral goizaldean Gobernuak eta Errepideko Garraioaren Batzorde Nazionalak (CNTC) zortzi puntuko akordioa lortu zuten. Erakunde horrek sektoreko elkarte gehienak biltzen ditu, baina deitzaileak ez dira erakunde horretako kide. Sektoreari laguntzeko neurriak ostiralean sartuko dira indarrean.

Egilea Andoni Beitia