Luxuzko ondasun pertsonalen merkatuak (moda, lurringintza eta kosmetika eta bitxiak) % 15,5eko igoerarekin itxi zuen 2021a aurreko urtearen aldean, luxuaren merkatua azterlanaren arabera. Espainia 2021 EAE Business Schoolek egina. Datua, ordea, ez da nahikoa pandemiaren ondorioz 2020an izan zen % 26,6ko jaitsiera konpentsatzeko.

Datu horiek lotura estua dute eta turismo faltarekiko proportzionalak dira, Ramón Solé EAE Business Schooleko Luxury Brand Management MBAko zuzendari eta txostenaren egileak adierazi duenez. 2021ean, Espainiak 31,1 milioi turista jaso zituen, 2020an baino % 64 gehiago, baina 2019an lortutako 83,5 milioiko zifra errekorretik urrun.

Aipatu behar da azterketak barne-merkatuan jartzen duela arreta, eta, beraz, ez du kontuan hartzen aireportuetako eragina; izan ere, sektoreko iturrien arabera, 2020ko beherakada % 75ekoa izan zen, eta oraindik % 5 inguru baino ez da murriztu. Susperraldi txiki hori turisten faltak eragin du, bereziki segmentu horren erosketetan pisu handiena duten nazionalitateen faltak, hala nola Txina, Korea, Japonia, Latinoamerika edo Estatu Batuak.

Maila globalean, salmentak aurreko ekitaldian baino % 19 handiagoak izan dira 2021ean. Luxuzko ondasun pertsonalen emaitza onek bultzatutako hazkundea (+%32) eta gama altuko ibilgailuen transakzioen berreskuratze txikiagoak oztopatua. Segmentu horrek gainerako industriak baino erresilientzia handiagoa erakusten jarraitzen badu ere: motorrak, oro har, % 14,5 egin zuen behera, eta luxuzko autoek, berriz, % 10 baino ez.

Zehazki, modak eta osagarriek % 20ko aldrebeskeria jasan zuten maila globalean; % 27koa Espainiaren kasuan. Estatu Batuek eta Txinak batez bestekoak baino emaitza hobeak izan zituzten, kanpora egindako bidaietan egindako kontsumoa etxeko merkatuetan konpentsatuta. Hala ere, EAEk Espainiako marken emaitza ona nabarmentzen du, % 12 hobetu baitziren, nahiz eta batzuentzat nazioarteko kontsumitzailearen pisua % 50etik gorakoa izan.

Bitxigintzak hazkunde handia izan du

Bitxigintzak, bestalde, turismoarekiko mendekotasun txikiagoa du, bere erosketen % 20 baino ez baita nazioarteko bezeroena. EAEtik azaldu dutenez, pandemian salmenten beherakada ( % 19) kontsumitzaileek ziurgabetasunaren aurrean duten zuhurtziagatik gertatu da, turista faltagatik baino gehiago. Bitxigintza % 10,8 hazi zen 2021ean aurreko urtearen aldean. Erloju-denda handia, ordea, kanpoko kontsumoaren araberakoa izaten da, baina kasu honetan beherakada ez da espero bezain nabarmena izan. Baikortasun hori bildumagintzaren gorakadari egotzi diote adituek, bai bezero nazionalen artean, bai Espainian bizi diren atzerritarren artean. Horren guztiaren ondorioz, kategoria horretako salmentak % 31,9 hazi ziren iaz.

Azkenik, kosmetikak alde handiak ditu elkarren artean: lurrinak pisua irabazi du makillajearen kaltetan, batez ere maskarak derrigorrezkoak direlako. Baina, oro har, talde horrek kanpoarekiko mendekotasun txikiagoa du, eta, horri esker, % 18,5 bakarrik jaitsi da. Gainera, berreskuratzeko gaitasun handiagoa izan dute, luxuzko produktuak baitira, gama altuko gainerako produktuak baino merkeagoak. 2021ean, igoera % 14,3koa izan da, pandemiaren aurreko mailak baino zazpi puntu txikiagoa.

Avatar

Egilea Andoni Beitia