Ondarretak, diseinuzko altzarien sektorean erreferentea den enpresak, produktuen katalogoa handitu berri du, eta inbertsio handia egitea aurreikusten du Oiartzungo fabrikako instalazio teknikoetan, tresnetan eta makinetan, produktibitatea handitzeko eta lehiakorragoa izateko. Zentro teknologikoekin ere lan egiten du material berrien garapenean.

Bere altzariak munduko konpainia nagusien bulegoetan daude. Bere diseinuek apartamentuak, hotelak eta futbol-estadioak janzten dituzte. Ondarreta, Gipuzkoan jaiotako familia enpresa, erreferente bihurtu da diseinuzko altzarien sektorean. Donostiako Ondarreta hondartzako aroztegi txiki batean hasi zen dena, gure aitona-amonekin. Gero, gure gurasoek, Juanjo Arratibelek eta Marilis Galardik, enpresarekin jarraitu zuten, eta orain dena bihurtu zuten, Nora Arratibelek dioenez; izan ere, bere arreba Nadiarekin batera, arkitektoa, produktuaren eta garapenaren arduraduna eta markaren diseinu arrakastatsuenetako batzuen arduraduna, Ondarretako buru dira.

Fabrika ez dago Donostiako hondartzatik gertu, Oiartzunen baizik, eta 40 langile inguru ditu. Herri txiki horretatik, familia-enpresak 40 herrialde baino gehiagotara iristea lortu du, eta bertan jarduten du une honetan. Nazioartekotzea fakturazioaren % 40 da, gutxi gorabehera. Gure ideala litzateke esportazio-merkatuak etengabe hazten jarraitzea eta oraindik sartu ez garen merkatuetan aukera berriak sortzea. Gaur egun proiektu berriak lantzen ari gara Ekialde Ertainean eta Asiako kontinentean, batez ere Txinan eta Japonian, Nora Arratibel enpresako CEOak azaldu duenez.
Joan den ekitaldia, covid-19ak, hornikuntzarik ezak eta prezioen igoerek markatua, urte batean tarifak bi aldiz aldatzera behartu zuen enpresa bere historian lehen aldiz, urte arraro bat izan zen Ondarretarentzat. Egin ezin izan ziren jaurtiketen ideia asko izan zituzten. Hala ere, bi enpresaburu horiek denbora hori erabili zuten beren produktuen katalogoan balioa gehitzeko lankidetza handiak hasteko.

Iraunkortasuna eta I+G+b, funtsezkoak

«Iraunkortasuna ardatz nagusia da Ondarretan jarduteko moduan». Hala ziurtatzen du Nora Arratibel enpresako CEOak, arlo horretako zenbait irizpide kontuan hartuta egiten baita lan guztia. Bilduma berriak garatzeko punturik garrantzitsuenetako eta indartsuenetako bat I+G+b da. Zentzu horretan, bere aulkietarako akabera berri bat atera du, “Hari polipropilenoarekin”, zura eraldatzeko prozesutik datozen hondakinak eta polipropileno birziklatuarekin, industiral osteko polimeroekin eta botila-tapoietatik eratorritako material birziklatuarekin. Arratibelek dioenez, material horien erabilerarekin intsumo fosil birjinen erabilera murriztea eta gure ekoizpenak sortzen dituen hondakinak eta hondakinak gutxitzea bilatzen dugu. Ondarretak Adinet proiektuan ere lan egiten du, dagoeneko bizitza erabilgarria amaitu duten arrantza-sareetako hondakinetatik datorren materiala injektatzeko. Ekimen hori Habicek koordinatzen du, Leartikerren laguntzarekin.

Hala ere, egoera orokorra ikusita, ez dira ausartzen 2022rako aurreikuspenak egitera, eta ziurtatzen dute Ondarretak balio diferentzial bat bilatu eta ekarri behar duela, altzarien eskaintza gero eta ugariagoa eta askotarikoagoa den mundu batean, produkzioaren, banaketaren eta salmentaren arteko oreka bilatzen duen eta bezero gero eta zorrotzagoak dituen sektore batean. «Hori da gure erronka: merkatuari zer ekarpen egiten diogun eta harekin nola konektatu bilatzea», adierazi du CEOk.

Inbertsioak

Helburu hori lortzeko, inbertsio handia egingo dute datozen hilabeteetan instalazio teknikoetan, tresnerian eta makinerian, besteak beste. Horrela, Ondarretak bere produktibitatea handitu nahi du, lehiakortasuna hobetuz eta, aldi berean, istripu eta gaixotasun profesionalen arriskua kenduz. Inbertsio horiek Oiartzungo lantegian egingo dira, Ugaldetxo industrialdean; izan ere, bi ahizpa horiek argi dute tokiko ekoizpena dela produktuari balio erantsia ematen dion faktoreetako bat.

Gure altzariak ekoizteko prozesu asko fabrikan bertan egiten dira, eta hainbat solairu ditu zura tratatzeko, bernizatzeko, egiteko, altzairua manipulatzeko eta tapizgintzarako, besteak beste. Gainerako prozesuak ahalik eta modu lokalenean egiten saiatzen gara; izan ere, 30 kilometrora baino ez ditugu gure hornitzaile garrantzitsuenetako 10, Nora Arratibelek azaldu duenez.

Diseinua, markaren adierazgarri

Ondarretako portfolio osoaren barruan, zalantzarik gabe, “Bob” familiaren aulkiak nabarmentzen dira, markak bere ibilbidean zehar izan duen bilakaeraren erreferente bihurtu baitira. «Lifestyle» kontzeptua transmititu den lehen bilduma osoa da, eta haren bidez espazio harmoniatsuak sortu nahi dira, ez soilik produktuak», adierazi du. Baina, gainera, duela gutxi bere katalogoa beste kategoria batzuekin zabaldu du: bionboak, idazmahairako bereizgailuak, zintzilikagailuak eta esekitokiak. Ikusten ari garen bizimodu-aldaketetara egokitzen diren produktuak, Arratibelek dioenez, eta gaur egun Ondarreta etiketa espezifikorik gabeko altzari globalen marka bat dela azaltzen du. Ez zaigu gustatzen mugatzea. Horregatik, gure produktu batek, hiriko apartamentu bat, hotel bateko lobbya edo Trumworking bulego bat jantzi ditzake ‘. Eskualde bakoitzeko background ‘historiko eta kulturalaren arabera aldeak daude merkatuen artean, baina gaur egun mundua gero eta globalagoa da eta, beraz, kontsumoa ere uniformeagoa da, CEOk azpimarratu duenez.

Ondarretako altzariak mundu osoko leku garrantzitsuen parte dira: Chicagoko Linkedin bulegoa; Parisko Hermes; Santanderreko Centro Botín, Renzo Piano arkitektoarena; CaixaBanken irudi berria edo Reale Arena, Realaren futbol-estadio berria, bi enpresaburu horien hirian.

Egilea Andoni Beitia