Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) lau ikasle lehiatuko dira datorren apirilaren 28an Madrilen, Business Talents-en bigarren edizioko final nazionalean ‘herrialdeko enpresaburu birtual onenaren’ titulua lortzeko. Business Game honen finalean -Herbalife Nutrition eta Praxis MMT erakundeek antolatutako hezkuntza txapelketa-, euskal parte-hartzaileek Espainiako 26 unibertsitate eta ikastetxetako 227 ikasleri egin beharko diete aurre.

Antolatzaileen arabera, “Gazteak benetako zuzendari bihurtuko dira, eta beren enpresa-ezagutzak eta -trebetasunak erakutsi beharko dituzte; izan ere, automobil-enpresa bat zuzendu beharko dute enpresa-simulatzaile sofistikatu baten bidez, konpainia baten barruan erabakiak hartzeko aukera ematen baitu”. Aurten, taldeak aurrez aurre lehiatuko dira, pandemiaren ondorioz lehen edizioa online egin behar izan baitute. Azaroaren hasieran lehiaketan parte hartzeko izena eman zuten 19 ikasleetatik lauk plaza bat irabaztea lortu dute finalean.

Autonomia-erkidegoen arabera, ordezkari gehien dituztenak Valentziako Erkidegoa (52 ikasle), Galizia (42), Madrilgo Erkidegoa (35) eta Gaztela-Mantxa (30 ikasle) dira. Lehenengo edizioan, Vigoko Unibertsitateko ikasleek herrialdeko enpresari birtual onenen titulua lortu zuten, Espainia osoko 250 hautagai baino gehiago garaituta. Garaipena lortzeko, ikasleek euren enpresa birtualak “etekin handienak” lortzea lortu beharko dute, “Denbora errealean erabakiak hartzen joan beharko baitute, aukerak, aldaerak eta lehia aztertuz, gainerakoen aurrean konpainia aurrera ateratzeko”.

Horretarako, simulagailu birtualean agertoki bat planteatuko zaie, eta “benetako konpainia bat balitz bezala” garatu beharko dute. Honako hauek planteatu beharko dituzte: “Autoen diseinutik hasita, sortuko dituzten modeloetaraino, erabakiak hartzetik, kontratatu beharreko langileen kopurutik eta soldatatik edo merkatu-azterketetatik eta finantzaketatik pasatuta”. Hezkuntza-lehiaketa honen finalean, gazteak “enpresaburu baten larruan jartzen dira eta enpresa-kudeaketaren egunerokoa lehen pertsonan esperimentatzen dute”. Bultzatzaileen arabera, programa horrek “hezkuntza-balio handia ematen die, ezagutza teorikoak zabaltzeko aukera ematen baitie, ikasteko tresna esklusiboak eskaintzen dituzten prestakuntza praktikoari esker, hala nola simulagailu birtualak”.

“Curriculuma aberasten laguntzen die”

Horrela, Mario Martinez Business Talentseko zuzendariaren arabera, “Modu ludikoan eta arriskurik gabe hurbiltzen dira ekonomiaren mundura, eta curriculuma aberasten, etorkizunera bideratzen eta lan-merkatuan sartzeko aukera gehiago eskaintzen laguntzen die”. Gazteek plaza bat lortu dute finalean, online fase ezberdinetan ikasgeletatik eta ikasturte osoan zehar herrialdeko 60 unibertsitate eta ikastetxetako 658 ikasleri irabazi ondoren.

Parte hartu ahal izateko, Praxis MMT enpresak garatutako “enpresa-simulagailu sofistikatu bat” utzi zaie doan ikastetxeei, 3.000 eurotik gorako balioarekin bakoitzak. “Honaino iristea lortu duten finalista guztiek beren merituengatik egin dute. Iraupen-lasterketa hau, ekintzailetza bera, ahalegin, lan eta lidergoarekin egin beharreko bidea da “, adierazi du Herbalife Nutrition Españako zuzendari nagusi Tara Lópezek.

Apirilaren 28an irabazle suertatzen diren taldeek 7.500 euro baino gehiago banatuko dituzte saritan, baita diploma egiaztatzaileak ere, enpresek eta erakundeek baloratzen duten praktikaren bidez ikaskuntzan egindako ahaleginari balioa emateko. Business Talents txapelketaz gain, apirilaren 29an Young Business Talents-en hamaikagarren final nazionala ere egingo da Madrilen. Kategoria horretan ikasle gazteenak lehiatzen dira, eta DBHko 4. mailako, Batxilergoko eta erdi-mailako heziketa-zikloetako 347 finalistek, herrialde osoko 73 ikastetxetakoak, ‘Espainiako enpresaburu birtual onena’ titulua lortzeko aukera izango dute.

Egilea Andoni Beitia