MAIALEN MUSATADI / 2020-04-28/  Zumaiako Balenciaga eta Asturiasko Gondán ontziolek bat egin dute Norvegiako Østensjo Rederi armadorearen itsas sektore eolikorako ontzigintza proiektu handi bat lortzeko. Hain zuzen ere, Pymarreko (ontziola pribatuak biltzen dituen sozietatea) bi konpainia horiek aukeratu ditu ontzi-enpresak itsasoko sektore eolikorako azken belaunaldiko lau ontzi egiteko, hidrogeno bidezko propultsioari esker zero emisiorekin nabigatzeko prest egongo direnak.

Gondánen eta Balenciagaren arteko ekintza bateratuak, lankidetzakoak eta komertzialki berritzaileak eta know-how-ak, ØR ontzi-enpresak eurengan konfiantza izatea eragin dute, bere asmo handiko proiektua gauzatzeko. Østensjo Rederi konpainiak 40 urte baino gehiagoko esperientzia du, eta erreferentziazko enpresa da, bikaintasun-estandar handiak dituelako; merkatuko eraginkortasun operazionalaren kalifikazio gorena du (TIER-1), eta, gaur egun, itsasoko energia eolikoaren esparruan murgilduta dago. Sektore hasiberri baina potentzial handiko honek, merkatuaren azterketa xehatu baten ondoren, joan den urrian Norvegiako ontzi-enpresak itsas plataforma eolikoen eragiketari laguntzeko puntako lau unitate, bi CSOVs (Commissioning Service Operation Vessels) eta bi SOVs (Service Operation Vessels) barne hartzen zituen ontzigintza programa bat iragarri zuen, azken aurrerapen teknologikoekin.

ØR-k, orduan, elkarrizketak hasi zituen Gondanekin, honi jada 13 ontzi sofistikatu enkargatu dizkiolarik. Balenciaga eta Gondán Pymerren integratuta daude, eta antzeko enpresa tamaina duten konpainiak dira. Operazio honekin, euren aliantza gauzatu dute eta, horren ondorioz, Espainiako ontziolek osorik aztertuko dute eraikuntza programa.

Lau itsasontzi

Proiektuak lau itsasontzi hartzen ditu barne: bi SOV (Service Operation Vessels), 84 metroko luzera eta 18,60ko zabalera dutenak, turbina eolikoen mantentze-lanei laguntza emango dietenak; eta bi CSOV ‘s (Commissioning Service Operation Vessels), 88,30 metroko luzera eta 19,70eko zabalera dutenak, parke eolikoak martxan jartzen parte hartuko dutenak, baita mantentze-lanak egiten ere.

Unitate horiek aitzindariak dira, beste aurrerapen batzuen artean, etorkizun hurbilean zero emisioko eragiketa bat ahalbidetuko duen teknologia berritzaile bat txertatzen, propultsio-iturri gisa likido hidrogenatua (LOHC) erabiltzeari esker; propultsio diesel-elektrikoaren belaunaldi berriko konfigurazio bat, erregai-kontsumoa murrizten duena (Blue Drive +C Star), baita propultsatzaile zikloatuen erabilera ere. Teknologia horren bidez, ohiko propultsio zikloidala% 100eko propultsio elektriko bihurtzen da, eta horrek pisuak eta kontsumoak murriztea ekarriko du, aldi berean emisio akustikoak minimizatuta.OV (Service Operation Vessels), 84 metroko luzera eta 18,60ko zabalera dutenak, turbina eolikoen mantentze-lanei laguntza emango dietenak; eta bi CSOV ‘s (Commissioning Service Operation Vessels), 88,30 metroko luzera eta 19,70eko zabalera dutenak, parke eolikoak martxan jartzen parte hartuko dute, mantentze-lanez gain.

Bestalde, CSOVek 120 lagunentzako lekua izango dute. Egonkortasun handiagoa lortzeko, ontziek egonkortze-sistemak izango dituzte, modu estatikoan eta dinamikoan. Bestalde, SOVek 60 lagunentzako egokitzapena izango dute, eta CSOVen teknologiaren puntakoa.

Egilea Andoni Beitia