Netflixen akzioak bere balioaren % 37 baino gehiago galtzen ari ziren asteazken honetan Wall Street ireki ondoren, streaming bidezko aisialdi plataformak 2022ko lehen hiruhilekoan 200.000 erabiltzaile galdu zirela baieztatu eta bigarren hiruhilekoan 2 milioi abonatu gutxiago izan ondoren.

Zehazki, negoziazioaren lehen ordua bete aurretik, Netflixen akzioek 217,52 dolarretan kotizatzen zuten, atzoko itxierako 348,61 dolarren aldean, hau da, % 37,60ko jaitsiera eta % 64ra igo da tituluen balio-galera aurten, 2021a 602,44 dolarretan agurtu ondoren.

Netflixek 1.597 milioi dolarreko (1.480 milioi euro) irabazi garbia izan zuen 2022ko lehen hiru hilabeteetan, hau da, % 6,4ko jaitsiera izan zuen filmak eta serieak banatzen dituen ‘online’ konpainia estatubatuarrak urtebete lehenago kontabilizatutako emaitzarekin alderatuta, izan ere, 200.000 harpidedun galdu zituen urtarriletik martxora bitartean, hamarkada bateko abonatuen lehen jaitsiera suposatuz.

2022ko lehen hiru hilabeteetan, Netflixek 221,64 milioira murriztu zuen bere abonatuen oinarria mundu osoan, hau da, 14 milioi ordainketa-erabiltzaile gehiago edo % 6,7 gehiago 2021eko lehen hiruhilekoarekin alderatuta, baina 200.000 abonatu gutxiago iazko laugarren hiruhilekoarekin alderatuta, hamarkada bateko lehen atzerakada.

Gainera, Los Katos multinazionalak aurreratu du mundu osoan harpidedunen kopuruak behera egiten jarraituko duela bigarren hiruhilekoan, 219,64 milioi harpidedun izatea aurreikusten baitu, lehen hiruhilekoan baino 2 milioi ordainketa-erabiltzaile gutxiago.

Netflixek adierazi duenez, bere lehen hiruhilekoko emaitzek Errusian zerbitzua etetearen eta Errusiako ordainketa-kontu guztien likidazioaren eragina islatzen dute, eta horrek 700.000 abonatu galtzea ekarri zuen, eta hori gabe, plataformak milioi erdi erabiltzaile gehiago izango zituen harpidedun kopuruan.

Abonatuen galera hori gorabehera, konpainiaren diru-sarreren zifra % 9,8 handitu zen lehen hiruhilekoan, 7.868 milioi dolarreraino (7.293 milioi euro), eta multinazionalak uste du apiriletik ekainera fakturazioa % 9,7 haziko dela urte batetik bestera, 8.053 milioi dolarreraino (7.464 milioi euro).

Hala ere, plataformak onartu du diru-sarreren hazkundea “nabarmen moteldu” dela, eta fakturazioa handitzeko zailtasunak aipatu ditu, etxeetan sartze handi samarra izatearekin lotuta, partekatutako kontuen kopuru handia barnean hartuta, lehiarekin konbinatuta.

Kostu txikiagoko plana

“Ez gara diru-sarrerak nahiko genukeen bezain azkar handitzen ari”, onartu du enpresak, Netflixen zerbitzuaz kontu partekatuen bidez gozatzen duten eta konpainiak 100 milioi erabiltzaile gehigarri potentzial izan ditzakeela uste duen etxeak dirutan jartzeko formulak aztertzen ari baita.

Ildo horretan, Reed Hastings Netflixeko kontseilari delegatuak analistekin egindako hitzaldi batean onartu zuen konpainia kostu txikiagoko plan bat abiaraztea aztertzen ari dela, publizitate-iragarkiak ikustea barne hartuko lukeena.

“Ez da epe laburrerako irtenbide bat; izan ere, behin prezio txikiagoko plan bat eskaintzen hasten denean, aukera gisa iragarkiak jarrita, kontsumitzaile batzuek hartu egiten dute. Eta oinarri handi bat daukagu instalatuta, ziur aski dagoen tokian oso pozik egongo dena “, adierazi du Jaurlaritzak, irabazien potentzialari dagokionez, ‘Online’ publizitate-merkatuak aurrera egin duela azpimarratuz.

“Ziur aski ez gara hain aurreratuta egongo, baina ez, uste dut nahiko argi dagoela Hulurentzat funtzionatzen ari dela. Disney egiten ari da. HBOk egin zuen. Ez dut uste funtzionatzen duen zalantza handirik dugunik “, gaineratu zuen Hastingsek. “Beraz, benetan sartuko garela uste dut”, adierazi zuen, eta zerbitzua iragarkirik gabe gozatu nahi duten erabiltzaileek egiten jarraitu ahal izango dutela argitu zuen. Iragarkiak ikustearen truke prezio baxuagoa ordaintzea nahiago bada ere, posible izango da.

Egilea Andoni Beitia