Eusko Jaurlaritzak 20 milioi euro bideratuko ditu tokiko merkataritzara, 15 milioi zuzeneko laguntzetara eta 5 milioi kontsumo-bonura, Ukrainako inbasioaren ondorioz krisiaren ondorioak arintzen laguntzeko.

Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak egin du iragarpena ostegun honetan, Donostia Moda Festival-en aurkezpenean. Bertan nabarmendu duenez, edizio honek berrikuntza bat izango du: enpresa-ibilbideari, iraunkortasunari eta komunikazio berritzaileari eta ekintzailetzari sariak ematea.

Bere hitzaldian, Hurtadok adierazi du tokiko merkataritzak urte hauetan bizi izan duen “zailtasuna”, eta adierazi du “digitalizazioarekin, kontsumo-ohituren aldaketekin eta ordaintzeko modu berriekin aurre egin beharreko erronkei pandemia gehitu zitzaiela, eta orain Ukrainaren inbasioa, prezioei eta kostuei eragin diena eta moda, liburuak eta altzariak bezalako noizbehinkako produktuen kontsumoa atzeratu duena”.

Egoera horren aurrean, Merkataritzako sailburuak gogorarazi du “ehun- eta oinetakoen merkataritza pandemiaren ondorioak nabaritzen lehena izan zenean, salmenten beherakadekin”, bere Sailak 10 milioi bideratu zituela eurentzako zuzeneko laguntzetara, “Merkataritza-bonuen programez gain, Euskadi Bono Dendak, orain arte 12 milioi euro baino gehiago txertatu baitizkiote tokiko merkataritzari”.

Hala ere, Ukrainako inbasioaren ondorioz, merkataritzako beste azpisektore batzuk “ondorio negatiboak jasaten ari dira inbasio horren ondorioz”, adierazi du.

Kontsumitzaileek prezioekiko duten sentikortasunari buruzko azterlanaren arabera (Euskal Merkataritzaren Behatokiak aurkeztu du), kontsultatutako pertsonen % 35ek zioten erosteko ohiturak aldatu zituztela eta pandemiatik prezioari gehiago begiratu ziotela. Behar-beharrezkoak ez diren ondasunen prezioak nabarmen igo ez baziren ere, kontsumoa nabarmen jaitsi zen.

150 milioi euroko erresistentzia-plana

Egoera horren aurrean, Hurtadok nabarmendu du “pandemiaz geroztik egin den bezala” Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak merkataritzaren, ostalaritzaren eta turismoaren sektoreei laguntza eman diela, 150 milioi euroko erresistentzia-planean laguntzak, kontsumo-bonuak eta hainbat neurri emanez.

Baina “datorren egoera berriaren aurrean”, sailburuak esan du “20 milioi euro bideratuko direla tokiko merkataritzara, 15 milioi laguntza zuzenetan eta 5 milioi kontsumo-bonuetan krisiaren ondorioak arintzen laguntzeko”.

“Euskadiko ehungintzaren eta etxeko ekipamenduaren azpisektoreetako 7.000 mikro eta enpresa txiki baino gehiagotara iritsiko diren laguntzak dira, eta horiek dira kontsumoaren jaitsiera horren eragin handiena jasango dutenak”, zehaztu du.

Donostia Moda Festivalen laguntzarekin eta lanean ari diren 20 milioiko laguntzen ekintza paraleloarekin, “Tokiko kontsumoa sustatzeko eta koiunturak eragin handia izan duen merkataritzaren azpisektore bat sustatzeko” balioko du, amaitu du.

Egilea Andoni Beitia