Nazioartekotzea funtsezkoa da enpresa-sarearentzat, gero eta globalizatuagoa den ekonomia batean, baina enpresa txikiek ezin konta ahala zailtasun aurkitzen dituzte kanpora ateratzeko, behar adinako muskulurik ez dutelako. Gipuzkoako Foru Aldundia jakitun da oztopo horretaz, eta 150.000 euroko laguntza espezifiko batekin erantzun dio kolektibo horri, kanpoko merkatuetara ateratzen laguntzeko, eragile ekonomikoek sustatutako talde-ekintzetan, hala nola klusterretan.

Ekonomia Sustatzeko foru departamentuak Gipuzkoako negozioen nazioartekotzea bultzatzeko programaren deialdi berri bat iragarri du gaur. Milioi bat euroko zuzkidura izango du programak, eta aurten enpresa txikientzako berariazko partida bat izango da berritasun nagusia. “Baliabide gutxien dituztenak eta merkatuak ezagutzeko eta gero eta konplexuagoak diren eragiketak martxan jartzeko zailtasun handienak dituztenak dira”, ohartarazi du Jabier Larrañaga foru saileko titularrak.

Ildo horrekin batera, nazioartekotzea bultzatzeko programak ETEei zein konpainia handiei zuzendutako beste bi programa jasotzen ditu. Produktu berrien nazioarteko merkaturatzeari dagokiona, 550.000 euroko aurrekontuarekin, enpresa txiki eta ertainei soilik zuzentzen zaie, eta kanpoan kontratatzen dituzten lanak eta zerbitzuak ordaintzen laguntzen die, beren produktuak kanpoan merkaturatzen lagun diezaieten.

Atal honetan sartzen dira, besteak beste, nazioartekotzearen arloko aholkularitza, aholkularitza eta prestakuntza, marketina edo patente-eskaerak, marka-erregistroa eta izen komertzialak, beharrezkoak direnak, eta, oro har, enpresa txiki eta ertainek azpikontratatzen dituztenak, eskatutako baldintzak betetzeko baliabiderik ez dutelako.

Bigarren lerroak 300.000 euro gaitzen ditu kanpoko ezarpen produktiboetarako, baldin eta Europar Batasunean parte hartzen ez duten herrialdeetan egiten badira edo 2004. urtea baino lehen ez bada. Gipuzkoako Foru Aldundiak azaldu duenez, laguntzek filialak sortzeko, handitzeko edo eskuratzeko konpainien baliabide iraunkorretarako ekarpena sustatuko dute, eta eskatzaile bakoitzarentzako gehieneko ekarpena 100.000 eurokoa izango da.

Apustu egokia

Ekonomia Sustatzeko diputatuak azpimarratu du Gipuzkoako enpresa-sareak atzerrian egoteko duen eskakizuna; izan ere, “Ziurgabetasuna gorabehera, ekonomiak globala eta konektatua izaten jarraituko du”. Halaber, ohartarazi du eremu horretan ezin dela epe laburrean pentsatu, “Emaitzak ez baitira berehalakoak”. Hori bai, foru-erakundeak erabiltzen dituen datuen arabera, apustua egokia da.

Gogoratu duenez, 2020an Gipuzkoak % 16ko saldo positiboa izan zuen nazioarteko merkataritzan, hau da, lurraldeko enpresek erosten dutena baino gehiago saltzen dute kanpoan, eta industriak protagonismo berezia du. Emaitza positibo horiek, gainera, hobetu egin daitezke Jabier Larrañagaren ustez, baldin eta nazioartekotzearekin batera lurraldeko negozioek garatzen duten digitalizazio-prozesuan “azelerazioa” gertatzen bada.

Gipuzkoako Foru Aldundiak bultzatutako programak 33 enpresak produktu berriak nazioartean merkaturatzea eta kanpoan ezartzeko proiektu bat bultzatu zituen. Lagundutako konpainien profila askotarikoa da, eta horien artean daude Lazpiur, Ulma, Talleres Saspi, Talleres Myl edo Cometel bezalako industrialak; biozientzietan eta osasunean espezializatuak, hala nola Irisbond, ViveBiotech, Iline Microsystems edo NGD Health; IKTak, hala nola Alcad, Zitu edo Dinycib; eta beste esparru batzuetakoak, hala nola altzariaren industria, sormenarena.

Avatar

Egilea Andoni Beitia