Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda ministroak, Raquel Sanchezek, azken urteetan egindako inbertsioen azkartasuna nabarmendu ondoren, Castejonetik iparralderantz oso motel doan obra batean epe berriak zehaztea ekidin du. Obra hori ez da hegoalderantz diseinatu, ezta euskal Y-arekin duen loturan ere.

“2023ko lehen hiruhilekoan Castejon eta Zaragoza arteko tartea jendaurrean jartzea espero dugu. Iruñeko begizta kentzeko eta geltoki berria egiteko informazio-azterlana ere lantzen ari gara”, azaldu du Sanchezek, eta ukatu egin du proiektua Euskal Y-arekin duen loturan “blokeatuta” dagoela Frantziara ateratzeko.

Iruñean eraikuntzari eta arkitekturari aplikatutako industrializazio eta robotika zentro nazional bat eratzeari buruzko protokoloa sinatzeko Foru Erkidegoko hiriburura egindako bisitan, ministroak azpimarratu du Nafarroako abiadura handiaren kasuan, lau urte baino gutxiagoan gauzatu dela “duela hamarkada bat baino gehiago hasi zenetik exekutatutakoaren erdia baino gehiago”.

Inbertsioak

Zehazki, 128 milioi euro baino gehiago lizitatu dira eta 103 milioi euro exekutatu dira 2018ko ekainetik, “2011n hasi zenetik gauzatutako guztiaren % 55 baino gehiago, alegia”.

AHTaren eta euskal Y-aren arteko loturari dagokionez, Raquel Sanchezek esan du “proiektua ez dagoela inola ere blokeatuta”. “Lanean ari gara, aukerak aztertzeko azterlan teknikoak egiten ari gara, eta behin azterketa tekniko horien emaitza izanda, alternatibarik onena erabakiko dugu”, azaldu du.

Foru Erkidegora abiadura handia iristeko epeei buruz, ministroak esan du “egiten ari diren prozesu eta ikerketa informatibo guztietan aurrera egitea erabakitzen” ari direla. “Bultzada handia ematen ari zaio, eztabaidaezina da”, adierazi du, Espainiako Gobernuak Nafarroan abiadura handiko trenarekin duen “konpromiso argia” nabarmentzeko.

Gainera, Sanchezek gogorarazi du Gobernu zentrala eta Nafarroako Gobernua elkarlanean ari direla egungo linearen saihesbidea arintzeko, Volkswagenen lantegitik igarotzean, “Nafarroan zabaltzea eta mantentzea bermatuz”, esan du, “Kontseilariaren eta Adifen arteko bilera bat egiten ari dira, aurrera egiten jarraitzeko”. “Badakigu Volkswagenen lantegia oso garrantzitsua dela eta posible dela instalazioak handitzea”, adierazi du.

Obra honen helburua 2024 eta 2026 artean lantegia elektrifikatzeko muntaketa-nabea handitzea da, Landabenen auto elektrikoak fabrikatzea aurreikusita dagoenean.